Een ijzingwekkende stoeltjeslift en cupcakes - Reisverslag uit San Martín de los Andes, Argentinië van Monique en hans Wezel/wijnhof - WaarBenJij.nu Een ijzingwekkende stoeltjeslift en cupcakes - Reisverslag uit San Martín de los Andes, Argentinië van Monique en hans Wezel/wijnhof - WaarBenJij.nu

Een ijzingwekkende stoeltjeslift en cupcakes

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique en hans

15 Februari 2011 | Argentinië, San Martín de los Andes

Hola!

Hoe is het in het koude (?) Nederland. Oh ik kan de tijd wel vasthouden, het gaat veeeel te snel.

Nog even over die stoeltjeslift. Ik ben erin geweest maar vraag niet hoe. 7 minuten duurde het, oh nee eigenlijk 8 omdat de lift 2x stopte en duurde bij elkaar zo een minuut (lees 3,5 uur tenminste zo voelde het) Ik zat naast Nicole (zwitsers meisje) en klampte mezelf vast aan de stangen. Zij lachte zich slap om mij, ik ben geloof ik 3,4 liter vocht verloren (angstzweet). Maar ik moet toegeven eenmaal bovenin was het het waard. Het uitzicht was adembenemd en zeker een top 10 waard. (zie mijn panoramafoto's die niet altijd helemaal op elkaar aansluiten, moet nog even oefenen).
We lopen naar beneden want 1x in de stoeltjeslift was meer dan genoeg. Daarna lekker naar een vd vele strandjes langs het meer. Om 4 uur smiddags is het nog superheet en verbrand ik mijn voeten aan de oh zo hete kiezels. Maar het is er heerlijk!

De volgende dag doe ik kayaktour. Oh ja ze hadden bij het hostel gezegd, om vijf uur smiddag's (en blijkbaar geen minuut later) gaat het weer omslaan. En dat hebben we geweten. We gingen met de kayaks naar een strandje, lalala het kayaken ging erg gemakkelijk. Daar aangekomen kregen we een kleine picknick waar we niet lang van mochten genieten want de storm kwam opzetten en het was inderdaad precies 5 uur....Het oh zo schattige meer was veranderd in een wild en woest water. We kayakten voor ons leven en toen we eindelijk terug waren had ik mijn boksspieren weer terug. Oh ja de foto's vd kayak zijn niet mijn foto's, we hadden een fotograaf mee (kan het nog gekker) en dan kon je later (natuurlijk) de foto's kopen. Ik moet toegeven dat het leuke foto's waren behalve die waar ik, heel charmant, met mijn tong uit mijn mond stond. Nou ja die ga ik jullie natuurlijk niet tonen, die man is nl. nog steeds niet in zicht.

De volgende dag (vrijdag) regent het en is de temperatuur van 32 graden, gedaald naar 15 graden en is daarmee tegelijkertijd mijn geplande stranddag afgelast. En wat gaan we dan doen? Cupcakes eten, en die waren zo overheerlijk lekker! En wat ga je verder doen: lezen, wijn drinken en pizza eten.

De volgende dag zijn bijna al mijn vriendjes en vriendinnetjes een kant opgegaan en ik ga naar het volgende plaatsje San martin de los andes (wat een prachtige naam niet?), zo een vier uur met de bus. Ze hebben een superleuke kat in het hostel dus alles is goed. Dit plaatsje ligt (ook) aan een meer, hoe kan het ook anders, er zijn zoveel meren hier...
Gisteren ben ik met de boot naar een strandje (lees strand aan het meer) gegaan en heb ik een zon-dag gehouden en natuurlijk aan jullie gedacht....
Het was prachtig hier, veel bergen, groen, het water is onwijs helder en heel koud.
Net als ik denk dat ik nu sinds tijden alleen ga eten (en lekker mijn boek ga lezen) zitten er in het mexicaanse (!)restaurant drie canadezen (2 vrouwen en een man), de man kwam naar me toe en vroeg of ik met hen mee wilde eten. Het werd nog erg gezellig.

Vandaag heb ik weer paardgereden en dat was deze keer weer geweldig! Prachtige paarden en lekker fel maar voorzichtig.De gids/gaucho was erg grappig. Af en toe ging ie op zijn paard staan om vruchten voor ons te plukken, ze leken op kersen en ze smaakten ook naar kersen maar het waren geen kersen. We zagen twee spechten (woodpeckers met rode koppen), nou ja nu lieg ik een beetje,ik zag maar 1 specht en de anderen zagen er twee. Ik mis soms wel eens wat, had je maar je bril moeten meenemen.... We gaan hoog de berg op en de paarden moeten klauteren en klimmen, zwaar werk hoor. Als we naar 3 uur terugkomen op de estancia krijgen we een soort high tea. De vrouw heeft heerlijke broodjes gebakken en ze heeft wel 10 soorten jam op tafel staan, allemaal zelfgemaakt. Ze is blijkbaar zo trots op haar jam dat ze wel twee keer een rondje doet om uit te leggen wat er in elke jam zit.

Nou ja, morgen ga ik terug naar Buenos Aires, zo een 20 uur met de bus (en ik heb deze keer een erg luxe bus geboekt, heb er zin in!)en ga daar nog wat vriendjes en vriendinnetjes terug zien, erg leuk!
En dan zaterdag...daar wil ik nog even niet aan denken.

@Ferdi, ik kan wel blijven en misschien hier een toko opzetten. Het zou storm lopen denk ik.Kom jij dan koken?
@Erik moest ik nou nog een vrouw voor je meenemen?
@Daantje ik heb geen enkel stukje chocolade gegeten

Iedereen die op wintersport gaat of op een andersoortig vakantie: Veel plezier!

Tot gauw

Xmo

• 16 Februari 2011 - 08:05

Thijs:

Hoi Monique,

We zijn weer blij verrast met je reisverslag, wat een avonturen beleef daar allemaal. Ik kan me voorstellen dat je nog even niet aan NL wil denken, maar ja je hele leven feestvieren.................? Het is hier redelijk weer voor de tijd van het jaar, maar zeker nog geen 15 graden, laat staan 32 !! Nou ja, geniet nog maar even. Je ouders vonden het geweldig je te hebben gesproken via skype. Wat de techniek ons toch allemaal kan schenken. Veel plezier nog in Buenos Aires en een goede reis terug !!

Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii en ook de groeten van je zus natuurlijk !!

• 16 Februari 2011 - 08:06

Thijs:

Sorry en natuurlijk prachtige plaatjes. Zie er naar uit om de rest te zien !!

• 16 Februari 2011 - 10:45

TUUR:

Eindelijk kom je weer terug, we missen je......................

• 16 Februari 2011 - 13:40

Ruud En Yvonne:

Hey Zusje
    We zitten nu in Vang Vieng en zijn vandaag heerlijk met de scooter op pad geweest. Wat een prachtige natuur hier echt geweldig. We hebben een heel relaxte slaapplaats aan de overkant van de rivier. Morgen gaan we Tuben. Wij hebben vandaag heel erg mooi weer gehad. Je foto's zijn weer prachtig en we vinden het erg stoer dat je toch in die lift bent gegaan.
    Dikke kus uit Laos
    XXX

• 16 Februari 2011 - 14:11

Vito:

Hee Mo!
    ja dan zit het er al weer bijna op hea...
    je hebt nog mazzel met het weer hier want het is de laatste dagen nog best uit te houden buiten.
    m'n ouders zijn nu in thailand dus Tony en ik hebben het huis voor onszelf, en als je het aandurft ben je uitgenodigd om een keertje bij ons te komen eten. Ik ben alleen geen specialist in de vegetarische keuken maar ik zal m'n best doen;).
    Nou Mo geniet van je laatste daagjes vakantie en ik spreek je snel weer!
    xxx Vito

• 16 Februari 2011 - 17:28

Erik:

" @Erik moest ik nou nog een vrouw voor je meenemen? "
    Tuurlijk, doe er maar een paar, maar neem vooral jezelf mee!
    Als die vrouwen eruit zien als die gebakjes, schitterend mooi, aanlokkelijk, ware kunstwerkjes, maar gewoon te mierzoet om lekker te zijn, laat dan maar.
    Je bent een mal wijf, paardrijden, alleen de wereld rond, kajakken in de storm, levensgevaarlijke busreizen van tientallen uren, maar van zo'n onschuldig kinderliftje helemaal van streek raken!
    PS. ik kan me niet herinneren jou gevraagd te hebben een schatje mee te nemen. Andere Erik wellicht?
    Tot gauw, op Oerol ofzo.

• 18 Februari 2011 - 09:57

Yvonne:

Hey
    Ik maak ff misbruik van deze site om de groetjes te doen aan Thijs en Margriet. Willen jullie Pa en Ma dan weer de groetjes doen vanuit een zonnig en lekker warm Laos.

PS Monique ik heb je gemaild hoor!

• 21 Februari 2011 - 18:51

Daphne:

Jee Mo, Ik lees me te plettter, liep en beetje achter...leuke verhalen!