Back in Argentina! - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Monique en hans Wezel/wijnhof - WaarBenJij.nu Back in Argentina! - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Monique en hans Wezel/wijnhof - WaarBenJij.nu

Back in Argentina!

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique en hans

27 Januari 2012 | Argentinië, Mendoza

Hola todos!
Mijn blog is vanaf heden weer geopend! Ik ben alweer zo´n 5 dagen in Argentinië maar had nog geen tijd :) om te schrijven…

Ik zat tijdens mijn vlucht, die overigens weer erg lang duurde, naast een Frans meisje/vrouw. We raakten aan de praat en zij had een hostel in dezelfde wijk als ik in Buenos Aires en de deal was snel gemaakt: we gingen samen wijn drinken. De vlucht zat vol turbulentie en ik moest natuurlijk iedere keer aan jouw horror-turbulentie-verhaal denken Natas (nogmaals dank daarvoor)en heb dus erg weinig kunnen slapen. Hans jij zou de vlucht natuurlijk fantastisch hebben gevonden, des te meer turbulentie des te beter toch?

Mijn hostel was van eigenaar veranderd en was daardoor ook meteen een party-hostel geworden, waardoor mijn welverdiende nachtrust me niet werd gegund omdat ze in de receptie (waarnaast mijn kamer lag) een party hadde die tot in de laatste uurtjes duurde grrrr….Na twee nachten ben ik verhuisd naar het huis waar Ingrid verbleef (het franse meisje). Een prachtig spaans huis alleen was de locatie een ietsepietsie gevaarlijker. Maar alles is goed gegaan en we hebben ons geld en onze paspoorten nog.

Mijn spaans is nog steeds zozo merk ik na twee jaar zwoegen op spaanse les, maar ik was wel erg trots dat ik als tolk kon optreden. De eigenaar , die geen enkel woord engels sprak had een soort van meningsverschil met een stel uit Maleisië, die dus geen enkel woord spaans spraken. De eigenaar riep: Monique kom er eens even bij (dit in het spaans) bla bla bla en bla bla bla en ja hoor ik had het probleem opgelost. Iedereen blij en ik ook natuurlijk!

Oh ja ik moet nog even vertellen (maar waarschijnlijk had ik dat vorig jaar ook al geschreven maar ik wil het graag nog een keer vertellen) dat het leven hier niet goedkoop is maar het openbaar vervoer wel…..Een voorbeeld, je stapt in de stadsbus dat kost je 1,10 peso, dat is maar liefst 20 euro cent (nog een keer: 20 euro cent!) en je stapt uit waar je uit wilde stappen. Dan de trein. Je rijdt zo’n uur met de trein en dat kost je 1,25 peso. Mijnheer van de Connexxion en NS, leest u dit goed?

En nu ik dit verhaal schrijf (in word) zit ik (samen met Ingrid) in de bus naar Mendoza zo’n 17 uur rijden. Ik had Ingrid al verteld van de luxe bussen hier maar nu ze het met eigen ogen ziet kan ze het bijna niet geloven. In Mendoza ben ik twee jaar geleden geweest dus het is leuk om daar weer terug te komen. Daarna gaat mijn Chili-avontuur beginnen.

Oh, had ik verteld dat de zon hier (bijna) constant schijnt?
De zon schijnt hier (bijna) constant. Ik zal weer een beetje naar jullie sturen.

Tot schrijfs!

Liefs Monique
Ps Hans, miss you…
PS ik heb in dit hostel om onverklaarbare reden geen connectie met internet en zit nu even snel op een onbeveiligd netwerk, fotos volgen dus nog...

  • 27 Januari 2012 - 12:49

    Wendy:

    hey mo,

    klinkt goed allemaal, geniet ervan. hier kunnen we van de week schaatsen wordt lekker koud... have fun. xxx

  • 27 Januari 2012 - 12:57

    Natasja:

    Hey meis, Leuk om van je te horen, nou ja lezen. Ja sorry had dat turbulentie verhaal niet moeten vertellen ;-( Maar ook ik leef nog dusssss. Leuk dat je direct iemand ontmoet hebt om mee te reizen. Euh had ik al gezegd dat het hier gisteren de hele dag heeft geregend. Nou het heeft de hele dag geregend, maar vandaag is het mooi met een waterig zonnetje. Moon geniet en ik kijk al uit naar je volgende verslag. Groetjes en lfs Natasja

  • 27 Januari 2012 - 13:40

    Hoi Mo,:

    Had je al even gesproken van de week en het klinkt allemaal weer heel avontuurlijk. gelukkig ben jij zo'n type. Ja die openbaar vervoer prijzen liegen er niet om, maar ik denk dat jij het salaris wat ze daar hebben ook nix vindt. Nou ja, geniet lekker verder en we horen wel je verdere belevenissen. Hier komt de kou er aan en als het goed gaat wellicht de Elfstedentocht. Brrrrrrrrrrrrrr en jij daar met die belachelijke temperaturen om jaloers van te worden. Doeiiiiiiiii en doe voorzichtig. Ons XXX

  • 27 Januari 2012 - 15:08

    TUUR:

    wij missen je ook hoor Moon !!

  • 27 Januari 2012 - 15:25

    Joop:

    Dag Monique,

    Jaloers, jaloers, jaloers.......op jou en je reis door het mooie Argentinie. Wat een bekrompen gevoel van mij...vergeef je het mij?

    Groeten!!!Adios!!

  • 27 Januari 2012 - 16:25

    Lou:

    Leukleukleuk weer!! X

  • 27 Januari 2012 - 16:41

    Monique:

    wie is hoi mo?

  • 27 Januari 2012 - 17:21

    Biggi:

    Hey Mo, wat leuk om je verhalen weer te mogen lezen. Enne, ik ben gewoon heel jaloers op dat mooie weer. Vrouw, geniet je suf! Verheug me al op het vervolg. Groetjes, Biggi

  • 28 Januari 2012 - 10:44

    Yvonne:

    Gelukkig dat niet alles goed mis is maar dat je allleen Hans mist. Ik schrok me rot! Lekker drollig weer he? Heel veel plezier ik zal je verslag vanmiddag aan mama laten lezen.....

  • 28 Januari 2012 - 11:08

    Erna:

    Hoi Mo
    Ik ben blij dat ik een positief verhaal lees en dat je het leuk hebt. Ik maakte me wel een beetje zorgen. Je bent gewoon een toppertje Geniet ervan en blaas even hard zodat we ook wat zonnestralen ontvangen.
    Liefs Erna

  • 28 Januari 2012 - 15:55

    Connie En Johnny:

    LekkerMo gemakkelijk gaat dat toch he dat contact in het buitenland. Ben benieuwd wat je van Chili vindt.
    Weer eens iets anders toch. Daar wonen nog een ex-zwager en schoonzus van mij. Wij willen daar ook nog eens heen. Maar met mijn nieuwe auto van de zaak wil ik graag weer eens een keertje met de auto op vakantie. Dat is weer eens anders dan op vakantie buiten Europa, want dat is ook mooi. We horen wel weer wat van je en veel reisplezier en voorzichtig. Groetjes en xx

  • 28 Januari 2012 - 16:29

    Willem Botermans:

    Lieve Monique, Wij (Wil en ik) hadden al een paar kilo zon meegenomen uit Cuba, maar het zonnetje houdt hier nog niet. Het viel zo naar beneden, pleite. Uberhaupt een schitterende reis gemaakt door dit land. Was meer dan de moeite waard. Door het z.g. communisme zijn de meeste mensen nog straatarm,maar ze zijn absoluut erg vriendelijk en geinteresseerd in jou. Al met al is Cuba al wel aardig ingesteld op de toerist. Het heeft daarnaast ook fantastische natuur. Hartelijke groet. Wil en Willem.

  • 28 Januari 2012 - 17:39

    Hans:

    Hallo, allemaal. Ik mis Monique natuurlijk ook. Ik spreek haar bijna elke dag via Skype en andere communicatie middelen. Met mij gaat het ook goed hoor. Ik heb die lieve schatjes Molly en Farrang hier rondlopen. Vandaag met het autootje van Monique ff naar Wormer gereden. Post gechecked en zo. Terug binnendoor weer terug. Leuk ritje en goed voor het autootje. Groeten aan iedereen en vooral aan mijn lieffie!

  • 29 Januari 2012 - 10:01

    Tonia:

    Hey Mo,

    dan ben je zo al weer een dikke week weg, veel plezier he en geniet van de warmte!! Hier nu wel een zonnetje, maar wel koud, echt mooi vriesweer!

    Met de Beeb gaat het goed, van de week grote check gehad en alles is in orde en groeit als kool, we zijn net over de helft nu ;-)

    Gister hebben we oma opgehaald en naar opa gebracht, gaat goed hoor.

    X To & Erik

  • 29 Januari 2012 - 17:22

    Nicole:

    He, lieverd wat leuk voor jou..om daar te zijn zeker nu!!het is hier onwijs koud duss nx aan!!
    Geniet en doe voorzichtig....ach alof je er voor het eerst bent hihi

    Dikke kus Nicole je weet wel...

  • 29 Januari 2012 - 22:41

    Petra L:

    Leuk om weer je verslagen te lezen, geniet ervan en ... hablahabla espanol er maar op los! Zolang je maar in nederlands blijft typen want ik wil alles lezen! :) xxx

  • 30 Januari 2012 - 05:40

    Vito:

    Heee Mo!
    Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen! En kdacht dat jij wel van een feestje hield? Begint misschien toch wat ouder te worden dan he:P
    Haha neej hoor nog veel plezier op je reis en khou je berichten in de gaten;).
    xx Vito

  • 31 Januari 2012 - 11:10

    Carolina:

    Hoi Monique,
    Wat lekker dat zonnetje, hier is het koud en nu een klein zonnetje maar -2. Misschien schaatsen het komend weekend, als er maar geen sneeuw valt.
    Maar ik lever graag mijn schaatsen in om bij jou in het zonnetje met +28 te zitten en lekker spaans kletsen(alhoewel daar wel weer aan gewerkt moet worden)
    Ook het griepvirus is hier erg aktief vorige week Luc en nu Sofie.
    Nog even over de Bertrand Russell reunie, ben jij 18 februari al terug?
    Afgelopen week nog verscheidene mensen gesproken maar het was bij weinige bekend. Maar mij lijkt het leuk en heb me opgegeven.
    Nu zal je wel al in Chili zitten, ben erg benieuwd naar al je reisverhalen, er zit toch echt een boek in voor de toekomst.
    Geniet ervan en laat alles los, nou ja niet alles.
    Groetjes carolina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Mendoza

Monique en hans

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 50655

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 10 Mei 2014

Spanje

22 Februari 2013 - 30 Maart 2013

Argentinië en Bolivia

20 Januari 2012 - 25 Februari 2012

Argentinië en Chili

Landen bezocht: