De regen ontvlucht - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Monique en hans Wezel/wijnhof - WaarBenJij.nu De regen ontvlucht - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Monique en hans Wezel/wijnhof - WaarBenJij.nu

De regen ontvlucht

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique en hans

17 Februari 2012 | Argentinië, Salta

En het bleef maar regenen. In het dorp was nu het leger en de brandweer aangerukt om de mensen helpen. Niet fijn voor de dorpelingen, vooral omdat het nu hoogseizoen is en velen van toerisme leven.
S´avonds met zijn allen eten in een restaurant. (Oh ja, gisteren was de lama gered omdat het restaurant door de regen dicht was! Lucky lama!) Als we zitten begint het dak te lekken en moeten we onze regenjassen en capuchon aan- en opdoen. Daarna willen we nog wat drinken in een ander restaurant maar dat is verboden. Je mag alleen alcohol drinken in een restaurant als je ook wat eet. Maar we zaten vol…De restauranteigenaar knijpt een oogje dicht maar hij moet wel de tafel voor ons dekken. en als de politie komt moeten we doen alsof we eten.

De volgende dag ontvlucht ik de regen en neem de bus naar Salta, terug naar Argentinië dus. De bus komt eraan en de buschauffeur trekt ons naar binnen en gooit onze bagage in de bus. He? Twee minuten later blijkt dat we bij de Chileense grens zijn en hij niet als laatste wil zijn, maar dat is hij wel. Lange rijen met mensen voor ons…Na twee uur, met een stempel rijker, hervatten we onze reis. Door de Andes en de uitzichten zijn weer fantastisch. De altiplano met aan beide zijden hoge bergen met besneeuwde toppen. Na drie uur (!) rijden komen we bij de grens van Argentinië aan, van wie zou toch deze drie uur niemandsland zijn?Ik ben er nog niet achter. Op de grens van Argentinië is het een complete chaos..Al onze bagage wordt gecheckt en dat gaat niet bepaald op een handige manier; vier uur later rijden we verder. We rijden door een grillige kloof met gigantische cactussen daarna veranderd het landschap weer, we rijden omhoog en hebben het uitzicht op een prachtig dal met een bijna drooggevallen rivier. De rit is een kadootje. Het enige nadeel was dat we vier uur later dan verwacht aankwamen in Salta. Dat was dus 12 uur middernacht. Daar sta je dan met je poffertjespannetje en geen idee waar het hostel was. De taxi wil me niet meenemen omdat het te dichtbij was, tja maar waar??? Hij wijst half met zijn vinger een richting op maar er wordt me nog steeds niets duidelijk… Ik reisde samen met een engelse jongen en hij hielp me gelukkig het hostel te vinden. Zonder eten naar bed…

Maar de volgende dag is alles weer goed. Salta is nog steeds leuk en de zon schijnt hard. Gisteren heb ik een dagje paardgereden. Dat was weer geweldig. De gaucho style is toch wel anders dan ik gewend ben maar het lukte wel. De asado (bbq) is fantastisch ook voor vega-me. En nu,vandaag, kan ik moeilijk lopen…pfff toch iets te lang gereden denk ik.


Vandaag dus maar een beetje relaxen, busticket en hostel geboekt voor Rosario. Het is erg heet hier en in het hostel zeggen ze dat Rosario nog heter is en Buenos Aires nog nog heter! .
Dat is ook wat, ik was vanmiddag even in een restaurant aan het eten zie ik op het nieuws vele foto’s van Prins Friso. Ik begreep de ondertiteling niet helemaal dus samen met de ober zochten we naar de vertaling in mijn woordenboek. Toen begreep dat hij een erg ongeluk heeft gehad. Oei…

Tonia, super dat het zo goed met je gaat en jullie baby!

Ik hoop dat jullie me nog even jullie laatste berichtjes schrijven.

Liefs
Monique

PS Hans ik wil je al dit moois laten zien X

  • 17 Februari 2012 - 22:47

    Daphne:

    Geniet er nog effe van!!!

  • 18 Februari 2012 - 00:46

    Hans:

    Schitterend! Ik wil dit heel graag zien...

  • 18 Februari 2012 - 09:46

    Thijs:

    Hoi Monique,

    Je vermaakt je nog prima en dat klagen over "te" warm, nou daar mag je wel wat van sturen naar hier. De sneeuw en vorst zijn hier nagenoeg verdwenen en dus druilerig weer. Echt februari, want uiteindelijk was de vorstperiode natuurlijk super ! Het voorjaarszonnetje zal nog wel even duren.
    Met het thuisfront gaat het wel z'n gangetje. Vader Piet is nog steeds aan het sukkelen en dat wordt er niet beter op. Moeders gaat morgen met je broer mee naar de verjaardag van Klaas & Gre voor een paar uurtjes. Je vader kan niet mee, die is gewoon te zwak. Je zussen doen hun uiterste best om als hulptroepen bij te springen, maar hij vereist wel heel veel van zijn kinderen. De dokter is weer eens langs geweest en misschien moet vaders ook richting een echt verpleeghuis, want dit wordt zo een zorgelijke situatie. Hij wil eigenlijk, dat er de hele dag iemand bij hem is en dat snappen we natuurlijk ook wel. Het is niet eenvoudig allemaal, dus als je terug ben, dan moeten de Wezel kids maar familie beraad houden "Hoe verder".
    Maak je verder geen zorgen, maar vindt het wel eerlijk om je dit te schrijven, want je wilt op de hoogte blijven. Ik zal je verslag weer uitprinten en je vader geven. Hij kijkt daar altijd erg naar uit. Doeiiiiiiiiii

    groeten ons XXXX

  • 18 Februari 2012 - 10:04

    Erna:

    Hoi Mo geniet er nog even van want voor je het weet zit je weer in het hectische leven. neem wat zon mee en tot snel. groetjes

  • 18 Februari 2012 - 11:09

    Linda:

    Hi Mo!
    Al je verhalen meegelezen en het klinkt echt super :) maar dat lange wachten pff.. je geduld wordt wel getest! Maar uiteindelijk was het wel de moeite geloof ik zo. En ja dat paardrijden, ik ben jaloers.
    Tot snel, geniet van je laatste dagen!
    Liefs Linda (en Thom en Amy)

  • 18 Februari 2012 - 13:07

    Yvonne:

    Hey Mo,

    Dat paardrijden ziet er inderdaad gaaf uit en daar is de omgeving ook prachtig. Lekker groen! Daar ben ik ook jaloers op hoor Linda. Met papa gaat t momenteel weer ietsie beter. Vanavond ga ik naar de Bataaf daar speelt Edgar "get your yaya's out" Kom je ook nog vanavond Hans? Ruud is momenteel in Alkmaar aan t whisky proeven. Hopelijk proeft ie er niet teveel...
    Geniet lekker van je laatste weekje!
    Xxx

  • 18 Februari 2012 - 16:24

    Hans:

    Hé Yvon, Ik ga vanavond niet naar de Bataaf. Blijf in Haarlem. Veel plezier en groeten!

  • 18 Februari 2012 - 17:26

    Wendy:

    Leuk weer om je verhaal te lezen. Ben net bij opa geweest, hij knapt weer op, hij heeft een lekker door ons zelf gemaakte heel mooi versierde cupcake gegeten. Vanmorgen hadden tonia, mama en ik een workshop, was leuk. We hebben 30 cakejes versierd voor tonia's verjaardag. Leuk dat je weer hebt paardgereden. Veel plezier nog. xxxx

  • 20 Februari 2012 - 06:48

    Margriet:

    Hoi Monique, heb weer genoten van je reisverslagen en foto's. Geniet nog maar even van dat heerlijk zonnetje.
    Groetjes Margriet

  • 20 Februari 2012 - 09:00

    Carolina:

    Leuk om je reisverslagen weer te lezen en die mooie foto's erbij geeft ons een goede indruk hoe het daar is. Ik heb al vaker gezegd je moet er wat mee doen.
    Het afgelopen weekend je wel gemist bij de Bertrand Russell reunie, mijn 2 schoolmaatjes waren er allebei niet. Gea was nl ook op vakantie. Je krijgt wel de groeten van wat mensen en na je vakantie maar weer snel wat afspreken dan hoor je de rest.
    Geniet nog even van Argentinie, het mooie weer en neem nog je rust, want voor je het weet slokt de drukte van Nederland je weer op.
    Nog een fijne laatste week en tot snel, groetjes Carolina

  • 20 Februari 2012 - 20:11

    Connie En Johnny:

    Tsjee Mo wat gaat de tijd toch snel nog 5 dagen, maar dan zie je Hans weer. Wij hebben lekker geschaatst intussen hier en nu aankomend weekend weg voor een weekje wintersporten en hopelijk spreken we elkaar daarna weer eens snel.
    Wat een gedoe met al die regen daar dat landschap herken ik wel het noorden van Peru ziet er ook zo uit en stukken van Bolivia ook.
    Nog heel veel reisplezier en blijf vooral schrijven te leuk.

    Groetjes en dikke kus,

  • 20 Februari 2012 - 20:11

    Connie En Johnny:

    Tsjee Mo wat gaat de tijd toch snel nog 5 dagen, maar dan zie je Hans weer. Wij hebben lekker geschaatst intussen hier en nu aankomend weekend weg voor een weekje wintersporten en hopelijk spreken we elkaar daarna weer eens snel.
    Wat een gedoe met al die regen daar dat landschap herken ik wel het noorden van Peru ziet er ook zo uit en stukken van Bolivia ook.
    Nog heel veel reisplezier en blijf vooral schrijven te leuk.

    Groetjes en dikke kus,

  • 21 Februari 2012 - 11:02

    Tony:

    Hee mo, :D Leuk dat je het nog zo naar je zin heb!
    Ja straks zie je Hans weer na al die tijd, dus is het aan de andere kant toch niet zo heel erg om weer terug te gaan haha.

    Geniet van je laatste dagen :)
    Spreek je binnenkort weer x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Salta

Monique en hans

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 50658

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 10 Mei 2014

Spanje

22 Februari 2013 - 30 Maart 2013

Argentinië en Bolivia

20 Januari 2012 - 25 Februari 2012

Argentinië en Chili

Landen bezocht: