17 uur bussen! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Monique en hans Wezel/wijnhof - WaarBenJij.nu 17 uur bussen! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Monique en hans Wezel/wijnhof - WaarBenJij.nu

17 uur bussen!

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique en hans

30 Januari 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Hola chicas y chicas,

Que tal?
Haha het lijkt nu natuurlijk of ik vloeiend spaans spreek, het tegendeel is echter aanwezig. Deze te meer ik leer des te meer ik vergeet haha. Pfff het spaans is lastig.

Afgelopen zondag was hier op straat een lange lange markt het leek een beetje op koninginnendag. Veel tweedehandspullen, veel straatartiesten, bandjes en natuurlijk niet te vergeten de tango! Erg gezellig.
Verder gaan we nog steeds in een sneltreinvaart smorgens dingen bekijken. Ik ben op de cemetery geweest waar Eva Perron begraven ligt (en vele anderen). Het is een erg indrukwekkend kerkhof. De kisten liggen in soort grote huizen/tempels die gemaakt zijn van marmer. Hier liggen natuurlijk niet de arme sloebers maar de welgestelden. En daar bedoel ik mee, erg welgesteld!Het lijkt net alsof je in een soort dorp rondloopt.Oh ja en er liggen veel veel katten te slapen... Buiten is weer een soort markt, maar het is te warm en we komen bij op een terras.

Verder ben ik ook nog iets cultureels gedaan: het museum van Evita bezocht. En de rest van de tijd verplaatsen we ons van terras naar terras en van airco naar airco tot het tijd is om naar school te gaan. In het klaslokaal is het zo ongeveer min 10...
De argentijnen klagen de hele dag over de warmte, iemand vertelde me dat gisteren de hoogste afname van electriciteit was. Gisternacht heeft het geregend en nu is het een beetje bewolkt en waait het hard dus dat is beter vol te houden en goed voor de oksels....

Oh ja de airco´s zijn hier ook een apart verhaal. Als je langs de huizen/gebouwen loopt heb je het gevoel constant in een regenbui te lopen: alle airco´s lekken nl. Hmmm volgens mijn niet erg gezond, wat betreft legionella etc.

Vandaag mijn laatste dag in Buenos Aires. Mijn rugzak is gepakt, ik laat 1/3 van mijn spullen hierachter, ik had echt veel te veel mee (ik leer het ook nooit). Ik kom weer terug in dit hostel en zal het dan weer meenemen naar holland.Om ongeveer 8 uur vanavond vertrekt mijn bus naar de Iguazu watervallen. De reis zal 17 uur duren, net zo lang als de vliegreis van Rome naar Buenos Aires pffff.Maar de bussen zijn luxe, je hebt een soort bed en krijgt eten en drinken!

Mijn volgende verslag zal waarschijnlijk over veel water gaan...

Superleuk dat jullie me zoveel schrijven! Onwijs bedankt!

Ciao ciao

Beso
Monique

  • 30 Januari 2010 - 19:06

    Monique :):

    Helaas helaas het lukt nog steeds niet om foto´s te plaatsen...

  • 30 Januari 2010 - 22:53

    Biggi:

    Oh Mo'tje, ik ben best wel een beetje jaloers op die warmte. Hier is het weer helemaal wit, om gek van te worden. Ben benieuwd naar je vervolg.
    Groetjes,

  • 31 Januari 2010 - 11:19

    Thijs:

    Hoi Monique, hier alles weer in een wintertooi. Sneeuw en vooral glad op de wegen, omdat het strooizout (tijdelijk) op is. Lekker wintertje hoor !! Iedereen maar mekkeren van wat is het koud, maar als je daar loopt mekkeren van wat is het warm. Nou ja, Holland op z'n best zullen we maar zeggen. Nou veel plezier met je ontdekkingsreis verder en we horen van je. Oh ja, gisteren hebben we natuurlijk je directe telefonische belevenissen vernomen bij je ouders. Ga je goed en de groeten uit Oost-Knollendam !!

    P.S. Die plaatjes willen we wel zien natuurlijk !!! Dus ff je best doen.........

  • 31 Januari 2010 - 12:37

    Natasja:

    Hey Moon,

    Ik heb je kaart ontvangen. Had hem naar de de vertaal afdeling gestuurd maar wat bleek, het was gewoon Nederlands;)! En dat na twee weken les.
    Tja die hitte is ook niet alles, misschien dat die watervallen wat verkoeling brengen. De sneeuw komt en gaat hier. Gister nog op slee met de kinderen. Dat is echt het enige leuke eraan. 17 uur in de bus! Mag hopen dat je naast een lekkere vent ligt :). Enne balen hoor van je foto's hoop dat het de volgende keer wel lukt. Veel fun nog en tot schrijfs.

    Lfs,

    Natasja

  • 31 Januari 2010 - 14:24

    Erna:

    Hoi Mo weer ontzettend leuk al je verhalen. Wens je nog veel reis plezier en geniet maar van de warmte want hier wordt het voorlopig niet beter.Koud en sneeuw brrr. groetjes

  • 31 Januari 2010 - 18:49

    Carolina:

    Hoi Monique,
    Wij hollanders klagen altijd over het weer, maar het is nu, al is het koud,buiten erg mooi. De afgelopen week weer veel gewandeld en genoten van het uitzicht en het ijs was zo mooi maar er ligt weer sneeuw op dus niet erg schaatsbaar(nieuw nederlands woord voor dit jaar) voor deze week wel weer meer vorst verwacht.
    Gisterenavond uit eten geweest in ZuidAmerikaans
    restaurant was gezellig
    en lekker.
    Heb je nu wel wat aan je spaanse lessen of volstaat de engelse taal?Eigenlijk moet je in Nederland als je weer terug bent het bijhouden, dat maakt het voor de volgende keer gemakkelijker.
    Veel plezier bij de watervallen en de rest van je rondreis en de foto's zien we wel weer in nederland.
    Groetjes ook van de rest van de fam, Carolina

  • 01 Februari 2010 - 12:19

    TUUR:

    Lief Mootje, ik heb mijn kachel even op 30 graden gezet om zo te voelen hoe warm dat nou ook al weer is.... en wat betreft die airco's, het water wat eruit komt kan je gewoon drinken want het is gecondenseerd water wat uit de lucht komt, dus Monique...geen paniek...

  • 01 Februari 2010 - 18:24

    Erik:

    He Monique,
    Dus lekker aan het genieten, goed te lezen! Volgende keer het verslag in het Spaans??

  • 01 Februari 2010 - 21:17

    Danielle:

    Hoi Mo, bedankt voor je verjaardagskaart. Ik heb hem en vond het super leuk. Ik herken alles van je verhalen. Ga als je terug bent voor de gein naar een wasserette. Daar hebben ze trommels met een heus vuur eronder voor de warmte. Voor mij een geheel nieuwe ervaring, die binnen-brandjes en dan eens niet voor de openhaard!.
    Geniet van de watervallen.

  • 02 Februari 2010 - 09:36

    Bianca:

    Heee Monique,

    Wat een feestje, en wat doe je veel, he. Leuk om al je verhalen te lezen. Hier nu weer regen. Gatver, ben het zat. Het voorjaar mag beginnen. Nou ja. Nog geen bericht gehad over het huis. Ik hoop vandaag. Dikke kus uit het koude regenachtige Amsterdam, toren D

  • 02 Februari 2010 - 14:35

    Bert:

    Hey Mo, ik krijg de vakaniekriebels als ik zo je verhalen lees...lees dat je het land absorbeert als een spons..lijkt me ook erg gaaf om daar bij jou wat aan cultuur op te snuiven. Heb de Iguazu falls gegoogeld...jezus Mo, dat moet helemaal schitterend zijn ! Heel veel plezier en we blijven hopen op wat foto's....:-)

  • 02 Februari 2010 - 15:38

    Bart B:

    Hi Monique, heel leuk je verhaaltjes te lezen. Zoals je het beschrijft lijkt alles safe. Geniet er vooral van, want hier is het (zoals je onderhand wel 100 keer hebt vernomen) K-weer. Het allerbeste! Bart.

  • 03 Februari 2010 - 08:34

    Hi Moon,:

    Eigenlijk had ik in 't Spaans moeten schrijven, maar uit jouw berichten concludeer ik dat Nederlands je toch beter af gaat. Zo te lezen vermaak je je wel in Argentinië. Vraag me af of of je inmiddels op de Copacabana bent geweest. Daar staan de boys van Rio te volley- en voetballen en daar zou je misschien een keus uit kunnen maken.
    Van mij geen info over het weer in Nederland. Met die kou gaat alles ook stuk. Auto start niet meer, cv-ketel weigert dienst en je tanden en kiezen beginnen pijn te doen.
    Zo te lezen lukt er iets niet met het toezenden van foto's; geeft niet, de jaloezie zal alleen maar toenemen. Wel verwacht ik filmbeelden van jou op paard galopperend over de pampa's.

    Luigi

  • 05 Februari 2010 - 08:52

    Desiree:

    Hoi Monique,

    Wat is dat leuk, die reisverslagen. Ik kan daar zo van genieten. Meis, blijf ons maar op de hoogte houden hoor, dan houden wij het hier ook een beetje warm....
    Nog heel veel plezier en
    geniet ervan! Groetjes, Dees

  • 05 Februari 2010 - 09:06

    Johan Hartog:

    Hoi Monique,

    Zo te lezen valt er genoeg te beleven en mooie foto's te maken.
    Als je maar weer kan wennen in Sloterdijk straks...
    Nog veel plezier!

    groeten,

    Johan

  • 05 Februari 2010 - 10:59

    Connie:

    Hoi, waar ben je nu. Gaat alles ok? Ben je nog bij de watervallen of al weer ergens anders?
    Laat snel iets van je horen hé. Gr. en dikke knuffel.

  • 06 Februari 2010 - 15:14

    Ferdinand:

    Hoi Monique,
    Zo te lezen vermaak jij je best. Jammer dat we nog steeds geen foto's te zien krijgen. Je bent toch wel écht in Argentinië, hè!? Ben afgelopen week thuis geweest om toezicht te houden op de renovatie werkzaamheden. Het ergste is voorbij; nu moet alles nog worden afgewerkt. Dat gaat nog eens 2 weken duren. Douchen doen we in het huis aan de overkant. Link hoor om tussen het verkeer op je badslippers naar de overkant te klepperen. En koud !!! Geniet ze nog groetjes van Ferdinand, ook namens Irene.

  • 07 Februari 2010 - 09:16

    Barbara :

    Hola guapa.
    Ik zie dat je talen kennis sterk vooruit gaat, meerdere talen zelfs. Ge niet van de reis en bij weerzien trekken we gewoon een fles open met van dat goddelijke vloeistof en onder het genot van de verhalen en foto,s.
    Un beso y una embraza.
    Babje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Monique en hans

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 50648

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 10 Mei 2014

Spanje

22 Februari 2013 - 30 Maart 2013

Argentinië en Bolivia

20 Januari 2012 - 25 Februari 2012

Argentinië en Chili

Landen bezocht: