34 graden - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Monique en hans Wezel/wijnhof - WaarBenJij.nu 34 graden - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Monique en hans Wezel/wijnhof - WaarBenJij.nu

34 graden

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique en hans

24 Januari 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Hoi allemaal!

Hoe is het in Nederland? Het is hier het nog steeds fantastisch! Ik geniet onwijs. Het enige nadeel is de hitte. Het is zo vreselijk warm en savonds koelt het bijna niet af, maar ik klaag niet hoor. Het is alleen jammer dat het in mijn slaapkamer ongeveer 40 graden is dus het slapen gaat maar zozo...

Bueno, ik ben dus nog steeds in Buenos Aires en heb een week school bijgeboekt. Ik heb onwijs druk. Sochtends ga ik met een klasgenoot de stad bekijken, smiddags naar school, dan natuurlijk wijn of bier drinken en wat eten en huiswerk maken (!)Zo druk als een boer met één koe...haha.We bekijken elke dag een andere wijk vd stad. Elke wijk heeft wel iets specifieks. De wijk waar ik de 1ste wijk zat heeft bijvoorbeeld leuke pleintjes, veel bars en retaurants en veel shops (nee nog niets gekocht). Deze wijk is behoorlijk veilig. Woensdag zijn we naar de wijk La Boca geweest. Dat is een hele arme wijk dus behoorlijk gevaarlijk. Er zijn twee straten waar je kan komen (en vooral niet daarbuiten) met vele gekleurde huisjes en het voetbalstadion van Boca Juniors (Vito!). Er komen busladingen vol toeristen, dus voor ons was het kwestie van kijken, een cola drinken en wegwezen. (Helaas mochten we niet in het stadion maar hebben wel even naar binnen kunnen gluren omdat ze bezig waren met een concert aan het opbouwen).

Het openbaar vervoer is ook een apart verhaal. Voor de metro koop je twee kaartjes voor 1,10 peso (dat is ongeveer 20 eurocent) zolang je onder de grond blijft kun je voor dit bedrag de hele dag met de metro mee. De bus kost per keer 1,25 peso, zo een 25 cent. Zo daar kunnen ze in Nederland nog wat van leren. Ik zal even beschrijven hoe ik me voel als ik metro neem: als vele sardientjes in een blikje en dan in de oven. Woensdag had ik een zakkenroller achter mee aan in de metro. Het was geen slimme zakkenroller, hij droeg zijn jas over zijn arm zo dat je zijn hand niet zag. Come on, ik had m meteen door, en ik ben toch niet erg thuis in het land der zakkenrollers. Dan zijn de zakkenrollers in nederland toch wat slimmer.Het vervelende was dat hij achter me bleef staan ook al ging ik ergens anders staan. Was een beetje eng, maar blijkbaar had hij een rits geopend van mijn tas (een klein voorzakje)en vond daar alleen mijn lippestift. Dat was blijkbaar niet interessant genoeg dus hij ging op zoek naar een ander slachtoffer.

Het eten is een ramp voor mij en een walhalla voor vlees eters. Je krijg hier de grootste brokken vlees die je je kunt bedenken en het schijnt erg lekker te zijn. Mijn engelse klasgenootje wist niet wat overkwam.Ze heeft zelfs fotos van haar steak gemaakt. Je krijgt in een restaurant een homp vlees en verder niets. Geen groente geen aardappels. Maar de argentijnen schijnen dat geweldig te vinden.
Mijn maaltijden bestaan uit tosti´s, pizzas en pastas (allen met kaas) en af en toe een salade. Mijn vitaminepillen doen erg hun best doen voor mij....Spaghetti krijg je hier zonder iets, als je er saus bij wilt moet je het apart bestellen (dat had ik in t begin niet door...)

Ik heb vanaf gisteren een ander hostel in een andere wijk (een kamer met airco !) vanavond deel ik het voor vier dagen met mijn engelse klasgenoot, helaas gaat zij vanaf donderdag een groepsreis doen.

Zo, en nu ga ik naar een markt hier dichtbij en even lekker een terrasje doen! :)

Tot schrijfs en dikke kus voor mijn en pa en ma!

Veel liefs
Monique


Oh ja helaas geen tijd om wat foto´s te plaatsen, zoals ik al schreef druk druk druk.... :)

  • 24 Januari 2010 - 13:23

    Natasja:

    Hey meis,

    Nou zo te lezen verveel je je geen moment. Zelfs geen tijd om foto's te plaatsen (dat is toch echt niets voor jou)! Fijn dat je het zo super hebt in Buenos Aires en je Spaanse les je goed bevalt, zodat je zelfs een week hebt bijgeboekt. Ik hoop wel dat je straks achter je bureautje nog Nederlands tegen me wilt spreken!!! Anders krijg ik het knap lastig. Hier is vannacht weer een flink pak sneeuw gevallen(Haarlem) dus alles is weer bedenkt onder een witte deken. wel mooi, maar het mag van mij vandaag wel weer weg smelten! Heerlijk dat je kamer nu airco heeft. wel belangrijk een goede nachtrust voor je studie ;).
    Plezier nog en geniet lekker.

    Natasja

  • 24 Januari 2010 - 14:09

    Thijs:

    Hoi Mo, vanuit uit mijn venster een prachtig winterlandschap voorzien van een verse laag sneeuw. En jij maar klagen over de warmte, hier is het volop winter en zojuist heeft AZ verloren van Ajax met 1-0. Leuk voor Vito, maar ku....... voor de AZ-ers. Volledig onverdiend, dat wel wel, maar de punten blijven in Amsterdam. Dus klaag ik even ........ Nee hoor het is alweer over. Hier alles zijn gangetje en het terras bij het Dorpshuis is nog niet open, dus drinken we thuis maar wat bij het haardvuur. Ook gezellig, maar ben toch benieuwd naar wat plaatjes. Daar moet je toch wel even je best voor doen en tijd voor vrijmaken. Margriet is vandaag met Dolly naar de hondenshow in Zaandam en wellicht met resultaat. Nog onbekend op dit moment en zit hier achter de computer "oude" foto's van Oost-Knollendam in te scannen voor de club SHOK. Daar zijn dit soort winterse dagen uiterst geschikt voor. Nou in afwachting van je volgende berichtgeving de groeten !!!!!!!!!

    P.S. Ik zou toch maar zo'n grote Argentijnse steak proberen, want die maaltijden en pillen waar jij op leeft is ook niet erg gezond. Wat is wijsheid??? Die laat ik maar aan jou over. Neem anders maar een biertje van me !! Doei !!!!!!

  • 24 Januari 2010 - 16:47

    Tonia:

    Ha die Mo,

    Wat een luxe temperaturen zeg! Hier is het maar koud en errug wit. We glibberen rustig verder ;-)

    Ben van de week begonnen bij PPM in Amsterdam, erg leuk, maar ook erg heftig, veel files en heb zo'n beetje al het complete interne en externe team ontmoet en al aardig op de hoogte gebracht van alle projecten die lopen op het moment. Volgende week begin ik in Amersfoort bij SChuitema.

    Nou heel veel plezier, de rest hoor je wel als je terug bent. Dikke kus uit Wormerveer!
    Ook de groetjes van Erik.

  • 24 Januari 2010 - 18:03

    Lou:

    Hi Mo,

    Je zit daar goed want het heeft hier WEER gesneeuwd!!!
    Was al blij dat we er van af waren...

    Have Fun.
    X

  • 24 Januari 2010 - 18:04

    Barbara:

    Hola calinda.
    Aqui estas muy frio y cubierto de nieve. Como va con el idioma? 34 graden wat een heerlijkheid, en voor de warme nachten stop je gewoon wat koude blikjes in je bed. Zo los ik dat altijd op in warme landen. Veel plezier met je Engelse klasgenoot for de time being.
    Embrazas.

  • 24 Januari 2010 - 18:15

    Carolina:

    Hoi Monique,
    Volgend jaar moet je wel terugkeren naar een spaans talig land want je spreekt dan vloeiend spaans. Lijkt me wel heel leuk die taalcursus.
    Hopelijk slaap je nu beter met de airco. Heb je al plannen voor als je cursus is afgelopen? Hier ligt weer een dik pak sneeuw, zoals je al hebt kunnen lezen. Vandaag heb ik de wandeltocht bij Egmond gelopen van 21km dat was wel erg mooi in het duingebied.
    Groetjes en veel plezier, Carolina.

  • 25 Januari 2010 - 09:05

    Bianca:


    Ha die Monique,

    Hier een pak sneeuw. In hoorn was er helemaal veel sneeuw gevallen en jij lekker in de warmte. Nou ja, lekker. Maar ok, probeer maar te denken aan de koude handjes en glibberakties, dan ben je blij dat het daar zo warm is. Ik ga van de week bod doen op het huis. Je hoort het wel. Als je terug bent maar snel naar bird ipv een stuk vlees. Heel veel plezier en dikke kus, Bianca

  • 25 Januari 2010 - 11:00

    Bianca:

    Zit ik een heel verhaal te typen, kijk ik net, is er niets geplaatst, haha. Dus probeer ik het nog een keertje. Maar even kort want anders weer voor niets. Dikke kus

  • 25 Januari 2010 - 15:18

    Joop:

    Heerlijk die hitte en dat vlees. Als dat maar goed gaat met de hormonen! Want daar krijg je dan een dubbele portie van, zo lijkt me.
    Heb je Oblivion al gehoord? Vergetelheid, want een mooi gevoel.

    Joop

  • 27 Januari 2010 - 18:42

    Erik:

    Gratis af te halen: 10 graden vorst, sneeuw en nu als extraatje ijzel. Gezocht: warmte, geen neerslag en veel zon.

    Mo, je blijft niet te lang in de stad he. Buiten de stad heb je alleen niet veel airco mogelijkheden. Maar de schoonheid van een land vindt je toch niet in een big city. Groetjes en veel plezier.

  • 27 Januari 2010 - 19:56

    Vito :

    hee mo leuk om je berichtje weer te lezen, leuk dat je bij t voetbalstadion bent geweest hoor hee. Kwas zondag nog in de arena waar ajax az compleet van de mat veegde:p. Dat eten daarom dat lijkt mij wel wat hoor trouwens. ik hoor van je! X vito

  • 28 Januari 2010 - 13:32

    Yvette:

    Hi Moon,

    Wat leuk allemaal ! En wat geweldig dat je Spaans leert, wij houden van Spaans. Onze eigen Stip komt uiteindelijk uit Spanje. En wat goed van de hondjes. Geniet er lekker van.....

    Veel plezier en voorzichtig !

    Hasta la Vista
    Bert, Yvette en Stip

  • 28 Januari 2010 - 15:23

    Yvonne:

    Hoi Mo,

    Je zal inmiddels wel een aardig woordje Spaans (mucho Espagnol) kunnen! Dat lijkt me echt geweldig. Heerlijk dat je zo geniet in Argentinië. xxx Yvonne

  • 30 Januari 2010 - 12:14

    Hans En Daphne:

    Ow, welk een vervelend leven heb je toch...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Monique en hans

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1758
Totaal aantal bezoekers 50649

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 10 Mei 2014

Spanje

22 Februari 2013 - 30 Maart 2013

Argentinië en Bolivia

20 Januari 2012 - 25 Februari 2012

Argentinië en Chili

Landen bezocht: