de sneeuw ontvlucht - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Monique en hans Wezel/wijnhof - WaarBenJij.nu de sneeuw ontvlucht - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Monique en hans Wezel/wijnhof - WaarBenJij.nu

de sneeuw ontvlucht

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique en hans

19 Januari 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Hi allemaal,

Wat vreselijk leuk dat jullie mij zoveel berichtjes sturen, bedankt daarvoor en ga zo door :)Ik ben nl. volledig afgesloten van de rest vd wereld (beetje overdreven) omdat ned.mobiele telefoons hier niet werken, nada!Heb nu maar een argentijnse mobiel gekocht zodat ik in ieder geval hier kan bellen. Dus mijn rugzak is nu gevuld met drie mobiele telefoons en drie opladers en natuurlijk nog veel en veel meer en veel te veel!

Ik ga even terug naar afgelopen vrijdag, mijn vertrek. De vluchten verliepen erg goed hetzij 13 uur te lang naar mijn zin. 2 uur naar Italië, 2,5 uur wachten en 14 uur(natasja!) naar Buenos aires brak me toch redelijk op. En van het vliegtuigeten werd ik ook weer niet echt vrolijk van. Wie bedenkt nu een maaltijd met een halve citroen, droge rijst, iets ondefinieerbaars wat lijkt op een babyhapje, en iets echt ondefinieerbaars.Brrrr...
Wat een luxe ik word afgehaald vanaf het vliegveld. Mijn naam hangt in het groot in de kiosk waar ik mij moet melden. Toch altijd fijn als je overal bekend bent. Een klein nadeel was wel dat het keihard begon te regenen, maar voor jullie allemaal hard gaan lachen het was daarentegen wel weer 28 graden...hihi..

Het huis waar ik komende dagen zou verblijven (zeg maar studentenhuis) was prachtig,groot en koloniaals. De eigenaresse van het huis gaf mij een oud broodje met jam en thee. Ha heerlijk! Daarna haalt ze er drie stadplattegronden bij en begint in rapido spaans te vertellen waar alles is. Mijn rapido spaans is niet best dus ik onthoud er niets van. Helaas. Ik krijg een paraplu in mijn handen gedrukt en ga de weg op, op zoek naar een bank. De geldautomaat doet alles wat ik wil behalve geld geven. Gelukkig tref ik een engels meisje die mij uitlegt wat te doen en nu luistert de automaat gewillig naar me. Ik wil met 100 peso betalen in de supermarkt, ongeveer 20 euro, maar dat is wel heeel veeel geld. De jongen achter de kassa schudt nee, pakt mijn spullen weer uit en kijkt mij niet meer aan.Hmmm dat schoot lekker op. Ik kom erachter dat mijn spaans toch slechter is dan ik dacht en dat ze hier praktisch geen engels spreken. Heel lastig.

Ik vind Bueno Aires meteen leuk. Het is een soort Barcelona met een Zuid-Amerikaans tintje. Zeer relaxed..
Wat valt me op:
- De stoplichten staan aan de overkant van de weg en voetgangers zijn hier niet zoveel waard.
-De hond is hier een soort statussymbool, iedereen heeft er één, de honden zijn allemaal aangelijnd en zien er fantastisch uit. een walhalla voor mij! Maar wel even uitkijken waar je loopt, opruimen van poep is hier nog niet doorgedrongen.
- als tourist val je niet op. Dat kan soms lastig zijn als je iemand zoekt die engels spreekt. Aan mij is binnen een uur al drie keer de weg gevraagd. Ik zou dus gemakkelijk voor argentijnse door kunnen gaan, het enige kleine puntje dat ontbreekt is het spaans...
- vegetarisch eten is hier een beetje een vloek. ik denk dat ik de komende vijf weken door moet brengen met pizza´s en pasta´s.Goed dat mijn vitaminepillen met zullen ondersteunen bij mijn reis.

Gisteren om half 7 op omdat ik om 8 uur op school moest zijn. Met de metro naar het centrum.We worden wel gewaarschuwd om geen waardevolle spullen mee te nemen en zo min mogelijk geld. Lichte berovingen zijn hier redelijk aan de orde maar hier is niet anders dan in Amsterdam.
Om 8 uur kregen we een test om je niveau te bepalen en ja zoals ik al had verwacht, ik beland in de klas met het allerlaagste niveau. Prima!. Ik ben ingedeeld in de middaggroep van 14.00 uur tot 18.00 les. Wel jammer dat het niet smorgens is, nu moet ik alle toeristische tripjes smorgens plannen. De les is vreselijk leuk. Zo leuk dat ik erover denk om nog een week te blijven en les te nemen. Mocht dat niet lukken dan ga ik zaterdag hier weg richting watervallen.

Oja nog even iets leuks in de zin van wat is de wereld toch klein. Zit ik gisteren op een terrasje in het centrum, loopt mijn dokter(dokter Hamers voor de insiders) me voorbij. We waren allebei zeer verbaasd! Nou ja toch wel een veilig gevoel je eigen dokter in de buurt te hebben.

Ik zal even kijken of ik nog wat foto´s kan opladen maar ik heb nog niet veel gemaakt :(

Tot schrijfs!

XMonique :)

  • 19 Januari 2010 - 13:07

    Anouk:

    He monique! Super leuk om je berichtjes te lezen! Ik krijg helemaal heimwee als ik je zo hoor:). Het is echt een leuke stad he! Mooi dat je spaanse lessen zo leuk zijn. Heel veel plezier nog! xx

  • 19 Januari 2010 - 13:36

    TUUR:

    Daar was dr. Hamers dus...... ik loop al enkele dagen met een hele grote wrat op mijn neus (er groeit langzaamaan een haar eruit). Kan je aan hem vragen wanneer hij terug is ??

  • 19 Januari 2010 - 14:25

    Thijs:

    Hoi Mo, Wat ben jij toch een bofkont in dat verre Argentina !! De regen hebben wij hier ook, maar de temperatuur is bejoorlijk minder. De verwachting is meer koude, dus blijf maar lekker daar. Ja, wat het eten betreft, dat had je kunnen weten. Onbeperkt spareribs en lekker goedkoop........... ! Hoe zeg je dat eigenlijk in het Spaans ? Als tip voor je spaanse lessen, koop wat kinderboeken met plaatjes, wel lullig maar zo pak je het snel op. Nou ja, de leraar zal dat ook wel melden. Veel succes nog daar en heb je al een leuke Argentijnse "zwager" gezien die waanzinig de tango kan dansen ??? Hoor wel en groeten uit Knol, ook van je zus natuurlijk !!

  • 19 Januari 2010 - 14:27

    Carolina:

    Hoi Monique,
    Weer leuk om je reisverslag te lezen. En om ook een beetje in de stemming te komen heb ik gisteren het Argentinieverhaal uit de reiskrant van vorige week gelezen. Wat een prachtig land. Doe je best met de spaanse les want dat maakt het leven daar een stuk gemakkelijker.
    Hier is het mistig en 5 graden, minder koud dan vorige week. De sneeuw is bijna verdwenen, nu mag het gaan vriezen, dan kunnen we eindelijk echt schaatsen.
    Groetjes en veel plezier,
    Carolina

  • 19 Januari 2010 - 15:04

    Erikerik:

    Él Monique, de que para oírlo agradable va agradable. Jammers de eso español para su. Pero usted que sabe debe usted que debajo de la rodilla tiene suavemente. Gima que no le ha pedido un tel. yo. Tengo allí aquí mentira que por todas partes deba hacer. Para decirlos. Usted habla un Groetjes más último Erik.

    Leuk he dat spaans. Snap er geen moer van!!!

  • 19 Januari 2010 - 16:21

    Danielle:

    Hola monique,. ooo ik krijg heinwee. Ik wist het wel. Vooral zo'n terrasje pakken en heerlijk mensen kijken. Wat een relaxte stad toch. Geniet ervan. Que pasa. x

  • 19 Januari 2010 - 18:12

    Barbara:

    Hola muchacha.
    Tu hablas mas mejor a 2 semanas. Dat zou geweldig zijn als je nog een extra week lessen zou kunnen volgen. Maar de watervallen
    klinkt ook erg goed. De sneeuw is verdwenen en bij een temperatuur van 2graden
    genieten we hier volop,alleen nog een nieuwe bikini aanschaffen.
    Tot gauw of tewel hasta luego.

  • 19 Januari 2010 - 18:34

    Daphne En Hans:

    Klinkt allemaal goed!veel plezier!

  • 19 Januari 2010 - 19:49

    Vito:

    Hee mo!
    goed om te horen dat je veilig bent aangekomen;). Ik kan het alleen niet begrijpen dat je et leuk vind om naar school te gaan:P maja ieder zijn ding hea.
    gelukkig hoef je je als muay thai meester geen zorgen te maken over die straatrovers want met 3 telefoons op zak zou je een goed doelwit zijn:P, veel plezier nog en de groetjes van de rest.
    xxx

  • 19 Januari 2010 - 20:34

    Miranda:

    Hoi Monique,
    Wat leuk om je berichtje te lezen! Ik krijg alweer helemaal zin in zo'n verre reis. Hou ons op de hoogte van je belevenissen daar. Veel plezier!!!

  • 20 Januari 2010 - 00:54

    Monique:

    Tuur een dokter kan ook een zij zijn. Dr hamers is een vrouw! Foei!

  • 20 Januari 2010 - 09:40

    Bianca:

    Heee Monique,

    Haha, die dokter. En dan zo ver weg. Klinkt allemaal erg leuk, hoor. En spannend. En drie mobieltjes, wat een grap. Is weer eens wat anders dan vijf paar laarsen. Plezier, plezier en dikke kus van mij. Ook de groetjes van Carla

  • 20 Januari 2010 - 12:16

    Rony:

    Hola Mo, Super dat je goed ben aangekomen en als Remi de Argentijnse wereld aan het ontdekken bent! En dat je Spaans beginners level is maakt niet uit: jij komt toch overal met handen en voetenwerk!! Denk vooral nog ff terug aan Oerol...ha ha
    Geinig dat je dokter Hamers tegen bent gekomen! Echt een super lief mens!Maar goed, ik wilde zeggen geef alle mooie mannen rond de 35 mn nr.....maar dat werkt niet vanuit daar. Wat een pech weer. Heel veel succes met je Spaanse les! tot mails,
    Lfs R

  • 20 Januari 2010 - 15:59

    Bert:

    Hey Mo...goed te lezen dat je het naar je zin hebt daar :-), stoer dat je zo de Spaanse lessen gaat volgen, enne...jou kennende komt dat wel goed.
    Nog heeeeel veel plezier in je verdere avontuur, ik blijf het volgen !!
    groetjes Bert

  • 21 Januari 2010 - 07:10

    Yvonne :

    hoi mo
    Ik zit nu in de trein onderweg naar mn werk en jij ligt nog lekker in je warme bedje t is echt niet eerlijk.je zal nu al een aardig mondje spaans spreken na 3 lessen. nou ik moet stoppen we zijn in sloterdijk en ik ga aan t werk Veel plezier verder he en de groetjes aan dokter hamers xx

  • 22 Januari 2010 - 05:46

    Irene & Ferdinand:

    Hoi Monique,

    We hebben genoten van je leuke verslag en hartelijk gelachen om de situaties, die je beschreef. Flink blijven zoeken, misschien vind je toch nog ergens een Warung Solo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Monique en hans

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 50646

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 10 Mei 2014

Spanje

22 Februari 2013 - 30 Maart 2013

Argentinië en Bolivia

20 Januari 2012 - 25 Februari 2012

Argentinië en Chili

Landen bezocht: