Zoveel gezien! - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Monique en hans Wezel/wijnhof - WaarBenJij.nu Zoveel gezien! - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Monique en hans Wezel/wijnhof - WaarBenJij.nu

Zoveel gezien!

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique en hans

08 Februari 2010 | Argentinië, Salta

Hola!
Hoe gaat bij jullie? Weer erg leuk om jullie reacties te lezen! Ik heb de afgelopen week zoveel gedaan en gezien, vorige week zaterdag lijkt wel een 10 weken geleden. Maar 1 ding weet ik zeker Argentina is fantastisch!!
Oh ja eerst even over het kussen van de Argentijnen. Argentijnen kussen elkaar altijd allemaal (1 kus op de wang, we houden het netjes) Als ze elkaar ontmoeten, op het werk, bij het afscheid, mannen met mannen, mannen met vrouwen, vrouwen met vrouwen. Ik ben ook al diverse keren gekust. Erg leuk en ik dacht maar zo misschien moeten wij het ook maar gaan invoeren?
Bueno!
Vorige week zaterdag vanuit Buenos Aires naar de watervallen van Iguazu vertrokken. Het busstation van Bs.As is gigantisch, het lijkt een grote bijenkorf met mensen. Het is erg lastig om te ontdekken vanaf welk nummer jouw bus vertrekt. Je moet grote borden in de gaten houden(en ook heel erg je tassen want dit is the place to be voor zakkenrollers en ander gajes) en ik was niet helemaal zeker of ik begreep hoe het systeem werkt, en met mij meer mensen. Uiteindelijk zag ik toch mijn bus op het bord verschijnen, ik rende erheen en we gingen bijna meteen weg.Super! De bus was erg confortabel, grote bioscoopstoelen die geheel languit konden, eten (jammer dat mijn vegetarische maaltijd niet doorgekomen was dus ik moest 17 uur doorbrengen met droge crackers, Argentijnen kunnen maar niet begrijpen dat je vegetarisch kunt zijn in dit land...)en filmpjes.Onderweg hadden we wel een lekke band. Ik had ze vantevoren kunnen waarschuwen dat dit zou gebeuren omdat ik in de bus zat! Dan hadden ze er vast rekening mee kunnen houden...
Maandag naar de watervallen. Het is een gigantisch natuurgebied en ik geloof dat je maar bij 30% kan komen de rest is protected, gelukkig!Er leven in dit gebied apen, poema´s, natuurlijk veel vogels, een soort neusbeertjes en nog veel meer...
Eerst had ik een soort tourtje geboekt, eerst een half uur met een soort truck door de jungle, maar dat was niet meer dan een zanderig paadje met bomen erlangs en daarna in een speedboot met ong. 50 man naar de watervallen. En dat was vreselijk lachen. Ze zeiden van te voren al dat we gingen douchen dus we moesten onze spullen in een waterdichte zak doen.
Zodra we watervallen in het zicht kregen viel mijn mond open. Het was zo super super mooi, ik kon het niet geloven.Afijn eerst de boot.Ik dacht nog ha een beetje water, maar we gingen letterlijk onder de watervallen door. Helemaal doorweekt! Ik heb zo vreselijk gelachen, iedereen begon te klappen en juichen! SUPER!.Verder lopend de rest van de watervallen bekeken. En nogmaals ik heb nog zoiets moois gezien.En dan niet te vergeten al de prachtige en supergrote vlinders die hier rondvliegen. Wauw!Ik heb de hele dag hier doorgebracht, verbrand tot en met maar dat mochtde grote pret zeker niet drukken het was AMAZING!!!!
Ik heb trouwens voor het eerst in een dormitry geslapen, een kamer met 6 bedden, dus ook 6 meiden en dus ook 6x een bende.Voortaan maar weer een private room haha.Anouk jij ben volgens mij in hetzelfde hostel geweest (hostel inn) maar ik vond het een erge pary place voor jongeren net boven of onder de 18. Gelukkig hopten zij allemaal de brazilaanse grens over voor het carnaval dus bij mijn volgende plek zal de leeftijdsgrens iets hoger liggen :)
Dinsdag door naar Salta, een plaats in het noorden een beetje in het puntje met boven Bolivia en links Chili. 23 uur in de bus en deze buscompany was wat minder. Vies toilet, een zure stewardess en ik had net die morgen de grote D.. gekregen dus het was niet zo fijn.
Maar toen we woensdagmorgen onze voeten op de bodem van het stadje Salta zetten was alles weer goed. Het is een superplaats met prachtige plaza´s en supermooie gebouwen, omringd door bergen. Het is ook warm hier maar wat droger, dus iets beter vol te houden.Ik deel mijn kamer nu met een oosterijks meisje en dat is erg gezellig. Donderdag zijn we met een kabelbaan bovenop een heuvel gegaan. Ik vond mezelf erg stoer gezien mijn hoogtevrees, maar we bereikten de top zonder enige hyperventilatie aanval..Het uitzicht bovenin was prachtig.
Donderdag hebben we een tour gedaan naar de Salt lakes. De omgeving is zo ongelooflijk mooi hier. Eerst rijden we door een soort jungle met gigantische bomen waar ontzettend veel mos opgroeit. Dit bos schijnt uniek te zijn in de wereld omdat het zo droog is hier en het bos water opvangt van de mist waardoor de vegetatie hier erg speciaal is. Daarna rijden we door een landschap met grote rotsformaties die verschillende kleuren hebben door verschillende mineralen. En weer kan ik mijn ogen niet geloven dat een land zo mooi kan zijn!we komen op 3700 meter hoogteen dan zijn we bij de salt lakes, een groot zout meer waar je op kunt lopen.Daarna bereiken we een hoog punt van 4100 meter en we zijn een beetje duizelig maar het gaat goed niemand gooit zijn ontbijt eruit...
Volgende keer vertel ik over mijn paardrij-avontuur dat was echt 1 van mijn beste dagen van mijn leven!! Maar een ding kan ik alvast wel verklappen ik kan nog lopen hihi...
Dus zoals jullie lezen overtreft argentinië mijn grootste verwachtingen.Elke dag is een superbelevenis hier en de mensen zijn zo vreselijk aardig.
Ik heb FOTO´S geplaatst op http://www.mijnalbum.nl/Album=HXDCGTBB (gebruik de hele link!).
Het is nu zondag en morgen ga ik verder met de bus (weer 17 uur) naar Mendoza het wijngebied (mjammie). Helaas ben ik vannacht weer ziek geworden dus doe het vandaag rustig aan een eet maar weer niets (volgens mij blijft er op deze manier niet zoveel van me over..) Hoop toch echt dat morgen alles weer beter is!
Veel liefs en blijf vooral schrijven!
Monique

  • 09 Februari 2010 - 08:29

    Bianca:

    Heee Monique,

    Wat een leuke verhalen schrijf je. En wat heerlijk dat je het zo naar je zin hebt. (behalve dan het ziek zijn) Hier koud, koud en koud. Verlang naar het zonnetje. Maar geloof dat ik daar nog even op moet wachten. Vandaag heeft de verkopende partij tot 18.00 uur de tijd en dat weet ik eindelijk of ik het huis wel of niet kan kopen. Voor de rest gaat ie ok. Heel veel plezier!! Dikke kus

  • 09 Februari 2010 - 13:15

    Esther (werk):

    Hoi Monique!Wat een geweldige verhalen schrijf je!Je voelt echt het enthousiasme en de bewondering als je het leest!Ik kan niet wachten om ook te gaan...duurt alleen nog even helaas.Bij UWV mis je niks hoor!Geniet er maar van!Groetjes, Esther

  • 09 Februari 2010 - 13:35

    Dennis-James:

    Ola muchacha !

    Que tá pasando en Argentina ? Aqui en Amsterdam todos vá perfecto y estoy adaptarando bien de trabajar por HRM Communicatie.El tiempo está terrible y hoy tenemos minus 5 grados !! Está muy fascinante leer tus avenuras de viaje pero no podemos veer tús photos. Que haceriste en 'Mijn Album'Puedes contar nosótros ?! vale, saludos de tu colega y hasta la proxima véz;

    Dennis-James,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Salta

Monique en hans

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 50656

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 10 Mei 2014

Spanje

22 Februari 2013 - 30 Maart 2013

Argentinië en Bolivia

20 Januari 2012 - 25 Februari 2012

Argentinië en Chili

Landen bezocht: