Paardrijden en meer... - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Monique en hans Wezel/wijnhof - WaarBenJij.nu Paardrijden en meer... - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Monique en hans Wezel/wijnhof - WaarBenJij.nu

Paardrijden en meer...

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique en hans

12 Februari 2010 | Argentinië, Mendoza

Ha allemaal,

Daar ben ik weer. In hoor van mijn paps en mams dat het nog steeds koud is in holland dus ik wil voorlopig nog niet terug....

Oke is zou nog even vertellen over het paardrijden afgelopen zaterdag. Ik werd opgehaald door twee stoere mannen in een stoere auto, hmmm dat begon al goed. We reden ongeveer een half uur de berg op en het is prachtig hier. onwijs groen. De man vertelde dat ze hier veel tabakplantages hebben. De finca (argentijnse boerderij) was erg mooi. Het is een behoorlijk oude finca en er staan giga cactussen in de tuin.De paarden waar wij op gaan rijden staan in een zandbak en ze hebben er niet veel zin in zo te zien, ze kijken nl niet erg blij...Ze worden gevangen mt een lasso, niet dat ze nu zo erg wild zijn maar dat is blijkbaar hun manier om een paard te pakken.Ik krijg een prachtige schimmel. De man zegt hup klim er maar op, zo gaat ie rechts en zo gaat ie links en zo stopt hij en hop daar gaan we. Het zijn eigenlijk meer westernpaarden en ze reageren heel snel op de teugels. We gaan langs een klein paadje de heuvels op en de paarden zijn onwijs voorzichtig. bovenop hebben we een prachtig uitzicht op de bergen een ook op de Andes.

Teruggekomen wordt de bbq (asado) klaargemaakt en de eigenaar vd finca kan maar niet begrijpen dat ik geen vlees eet...Er is een nieuwe groep gekomen voor de middagrit en het is erg gezellig. De siesta (waar ik later meer over vertel) duurt tot ongeveer vijf uur en daar ga ik voor de tweede rit.De honden begeleiden ons. Deze is nog mooier dan de eerste. We gaan door maisvelden en velden met onwijs hoge bloemen. Iedereen zit met een big smile op zijn gezicht, we genieten allemaal zo vreselijk. Dan vraag onze ´gids´ of we in galop willen, ik regel dat zelf maar bij andere (die nog nooit eerder gereden hebben) geeft ie hun paard een klap en hop in galop.Iedereen blijft - niet te geloven maar waar- zitten. Ik kan maar niet geloven dat een land zo verschrikkelijk mooi kan zijn (volgens mij val ik in herhalingen).Als we terugkomen worden de paarden afgezadeld en mogen zij het wild in. De finca heeft een gigantisch stuk land met heuvels en rivieren. daar lopen de paarden als zij niet bereden worden.
In het donker gaan we terug naar Salta en hebben een prachtig uitzicht op Salta by night. De lichtjes lijken wel diamantjes.
Ik neem afscheid van de eigenaar en de gauchogids en de eigenaar zegt als ik volgend jaar terugkomt ik toch echt vlees moet gaan eten, haha, hij omhelst me wel 10x.Dit was echt een super super dag!!!

Snachts ligt mijn bbq in de wc. Dus zondag maar een hele rustige dag. Maandag ga ik verlaat ik Salta en ga met de bus (18 uur) naar Mendoza de grote wijnstreek. Het regent als we Salta verlaten. Het is wel grappig met het weer hier. Het wordt warmer en warmer en warmer en gaat het regenen en koelt het (wat) af en dan begint het opnieuw...warmer en warmer. In de bus hebben we een ware bingo en worden we verwend met lekker eten en drinken. Woensdag heb in leuk hostel gevonden.Deze heeft een leuke tuin achterin met een klein zwembadje en een grote keuken. De keuken is trouwens normaal in elk hostel. Savonds komt iedereen terug van een tourtje of wat dan ook en gaat lekker zijn eten maken of steekt de bbq aan. het is super gezellig.

Gisteren heb ik samen met een oude schotse man de wijntoer gedaan (ja Bert ik heb het ook nog met hem over jouw wiskyvat gehad hihi). Je wordt met de taxi naar een fietsverhuur gebracht en krijgt een plattegrondje in je handen geduwd en daar ga je langs de wijnboerderijen om wijn te proeven. een soort bokketochie maar dan anders. Maar ik doe het goed en hou het bij drie wijnglazen!
Vandaag hebben we in het park rondgefietst. In dit park staat ook het voetbalstadion wat gebouwd is voor de wk van 1978. Weet iemand in welk stadion Nederland tegen Argentinie heeft gespeelt?? Was dat in dit stadion (Mendoza)?? Vito? Thijs?

Oja nog even over de siesta. De meeste argentijnen (natuurlijk afhankelijk van welk werk zij doen) beginnen om een uur of 9 tot een uur of 12 smiddags. Dan hebben zij siësta tot ong.5 uur. De stad is dan compleet verlaten en uitgestorven. In de kleine plaatsjes zijn zelfs alle restaurants dicht. Om 5 uur begint het leven weer en dat gaat tot diep in de avond door. Argentijnen eten pas om een uur of 10/11 savonds (en daar kan ik maar niet aan wennen)gaan dan nog uit tot een uur of 4/5. Slapen even of slapen niet en gaan direct door naar hun werk. Als je om 12 uur snachts op straat loopt is het nog druk en gezellig op straat.

En de argentijnen zijn onwijs aardig. Als je bijvoorbeeld maar even met een plattegrondje ergens staat om iets te zoeken komt er altijd meteen iemand je helpen. En wat me ook opvalt ze weten altijd de weg of waar je iets kan kopen.
Nou zoals jullie volgens mij wel kunnen lezen vermaak ik me hier opper opper best en zou hier nog een hele tijd kunnen blijven...

Ik heb wat nieuwe foto´s geplaatst op http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=upload&a=10&key=HXDCGTBB

En nu ga ik een wijntje nemen in de tuin! Proost!


Veel liefs

Monique :)

  • 13 Februari 2010 - 08:47

    Biggi:

    Hé Mo, wat'n heerlijk verslag weer. En vooral als je hier weer een beetje wit ziet als je naar buiten kijkt, bleh. Geniet nog even van alles en vooral van het mooie weer.
    Groetjes,

  • 13 Februari 2010 - 09:57

    Thijs:

    Hoi Monique, hier zitten we zojuist aan de koffie en kijken uit op een bevroren Oostknollendammervaart ! Heeft ook wel wat, maar we kunnen er niet op lopen. Morgen prikslee wedstrijden achter de voetbalkantine........ Ja, ja dat is wat anders dan paardrijden in het zonnetje ! Geniet er maar lekker van, want je hebt nog een week. Toch ? Het Mendoza stadion is inderdaad dat bekende stadion waar het helaas mis ging voor de Nederland. Rob Rensenbrink schoot hier tegen de paal en daarom gingen de Argentijnen er met de winst vandoor. Nou ja, jammer dat is sport, maar balen in die tijd voor alle voetballiefhebbers in NL. Een plezierige voortzetting van je ontdekkingsreis en je neemt maar een wijntje van ons !!!!

    XXX Margriet & Thijs

  • 13 Februari 2010 - 11:05

    Monique:

    Ha thijs,

    Thanks voor het doorgeven dat het idd in Mendoza was. toch gaaf dat ik het stadion even gezien heb. Zal een foto laten zien aan Johnny Rep haha...

    XMo

  • 13 Februari 2010 - 21:23

    Desiree:

    Hoi Monique,

    Ik geniet nog steeds van je verhalen. Volgens Rob betrof het trouwens het River Plate stadion in Buenos Aires, op te zoeken via google, WK 78. Tot gauw!

  • 14 Februari 2010 - 14:26

    Anouk:

    he monique! Wow klinkt allemaal echt fantastisch, ik zou zo weer terug willen! Die zoutvlaktes lijken me ook echt zo mooi, wij hadden helaas geen tijd toen om die te gaan bekijken.. Hoe is mendoza als stad? Was je trouwens nog naar montevideo geweest met de veerboot of niet? Heel veel plezier nog daar!! Ik ga even verder mijn tas uitpakken, ben net terug vd wintersport, was super leuk!
    xx

  • 15 Februari 2010 - 18:19

    Bert:

    Hoi Mo,
    Wat heerlijk dat je het zo naar je zin hebt daar! Je verhalen zijn zo vol enthousiasme, geweldig. Geniet de laatste dagen van een machtige vakantie, dit pakken ze je niet meer af!
    Leuk te lezen dat je toch nog even aan deze whisky fanaat hebt gedacht, goed volk he, die Schotten....
    Nog heel veel plezier Mo !!

  • 16 Februari 2010 - 11:20

    Wil En Willem:

    Monique, Je reisverslagen zijn bijzonder leuk en interessant om te lezen. We worden jaloers op alle schitterende ervaringen die je hebt meegemaakt en waarover je verhaalt. We geloven graag dat het een onvergetelijke reis is. Graag willen we t.z.t. van al het moois wat je hebt gezien ook nog je foto's bewonderen. Goede reis terug en we gaan vrijdag gelijk je katje ophalen in Wijk aan Zee. Hartelijke groet, Wil en Willem.

  • 17 Februari 2010 - 09:51

    Bianca:

    Heeey Monique,

    Wat gaat het snel, he. Alweer zolang op pad. Je vermaakt je prima. Heerlijk. Hier nog steeds koud, koud, koud. Brrrrr. Zo zat. Maar ja. Huis was niet doorgegaan, maar had ik al vertelt, toch. Dikke kus en geniet er nog van.

  • 17 Februari 2010 - 15:05

    Barbara:

    Lieve Moon.
    Het klinkt allemaal even goddelijk en dat paardrijden lijkt mij geweldig, had graag naast je gereden. Als het goed is ben je al bijna terug.
    Tot gauw.
    Liefs barb.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Mendoza

Monique en hans

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 50645

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 10 Mei 2014

Spanje

22 Februari 2013 - 30 Maart 2013

Argentinië en Bolivia

20 Januari 2012 - 25 Februari 2012

Argentinië en Chili

Landen bezocht: