De hoogste berg van Zuid-Amerika - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Monique en hans Wezel/wijnhof - WaarBenJij.nu De hoogste berg van Zuid-Amerika - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Monique en hans Wezel/wijnhof - WaarBenJij.nu

De hoogste berg van Zuid-Amerika

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique en hans

17 Februari 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Hola!

Brrr nog steeds koud in Nederland? Ik ben de hele dag bezig met blazen...ik probeer de warme lucht naar Nederland te blazen maar het lukt nog steeds niet.

En natuurlijk weer erg bedankt voor jullie leuke reacties!!!

Afgelopen zaterdag heb ik een tour gedaan in Mendoza. Een tour richting Chileense grens door de Andes. Onze gids vertelt dat de film ´Seven years in Tibet´ hiet is gemaakt omdat het hier erg lijkt op de Himalya. Ben ik toch weer even genept! En ik maar denken dat die Brad Pitt in de Himalya in Tibet liep te strompelen, maar het was dus gewoon hier (nou ja gewoon)in de Andes tussen Argentinie en Chili.
De uitzichten hier zijn geweldig geweldig!! besneeuwde bergtoppen giga hoog. Eerst zien we top van de vulkaan die ongeveer 6.000 mtr hoog en beklommen kan worden. Later zien we de top van de hoogste berg in Zuid-Amerika: de Aconcagua 6.970 meter hoog. De berg wordt in de zomer vaak beklommen maar er vallen ook regelmatig doden. We gaan van 3100 meter in 8 km naar 4200 meter (even voor de duidelijkheid:met de bus) via een heel heel smal weggetje waar we natuurlijk ook tegenliggers tegenkomen. Boven staat een groot christusbeeld, de helft is van Argentinie en de helft van Chili. We zitten hier op de Chileense grens. Het is brrrr koud hier en ik wordt bijna van de berg afgewaaid. Ik sleep al vier weken mijn jas mee die ik natuurlijk niet nodig heb in 34 graden en nu heb ik m nodig en ligt ie in mijn kamer. Handig Monique....Maar nogmaals het uitzicht hier is he-le-maal fantastisch! We zien ook nog een Condor vliegen. Condors zijn volgens mij de enige vogels die op 6000 mtr hoogte kunnen vliegen, de vleugels hebben een spanwijdte van wel 3 meter. Onze gids vertelde dat het mannetje en vrouwtje-Condor altijd samen blijven. Als het vrouwtje sterft dan pleegt het mannetje zelfmoord hoog in de bergen, als het mannetje sterft neemt het vrouwtje een andere man........

Zondag wordt helaas mijn paardrij-avontuur geannuleerd en ben ik gedwongen om -heel vervelend- een paar uur bij het zwembad door te brengen. En wat nog vervelender is, is dat de jonge versie van Andy Garcia hier rondloopt. En dat uitzicht is ook niet verkeerd moet ik zeggen....
Savonds gaan we met een gemengd gezelschap engels, schots, amerikaans en nederlands (ik) uit eten. Het begint te regenen maar dat is gelukkig maar heel even. Mijn pizza is niet te eten maar het is erg gezellig.

Maandag pak ik mijn rugzak weer in. Savonds met de bus naar Buenos Aires. De bussteward is blijkbaar erg verrukt dat er wel 3 nederlanders in zijn bus zitten want tijdens zijn bla bla praatje over de busmaatschappij verteld hij ook vol trots dat er wel drie nederlanders in de bus zitten en hij vertelt er ook nog bij wel stoelnummer we hebben. Het valt nog mee dat de mensen niet gaan klappen...Dan gaat hij weer verder met de Bingo.

Dus gisteren weer terug in Buenos Aires en het regent en is een beetje koud (22 graden) Het is weer leuk om terug te zijn en vooral in mijn superhostel.Ik ga met Jantine lunchen en we drinken nog een paar heerlijke witte wijntjes. Het is een heel feest als je hier wat gaat drinken. Je krijgt natuurlijk eerst je wijn, een bakje met ijs, chippies en pinda´s en water. De hele tafel staat vol. Vandaag is het gelukkig beter weer. Ik ga nog met een klasgenootje van mijn spaanse les wat afspreken en nog even in de stad rondlopen. En dan is het terug naar Holland.....
Maar als alles goed gaat weet ik zeker dat ik volgend jaar terugkom!
Argentinie is een Superland!!!

PS de overige foto´s komen thuis wel, ga nu nog even het zonnetje in.

Liefs
Monique

  • 17 Februari 2010 - 13:16

    Danielle:

    Superland... Helemaal mee eens! Vergeet je jas niet die heb je hier echt wel nodig.

  • 17 Februari 2010 - 17:13

    Vito:

    nou Mo, zo te horen heb je een topvakantie gehad.
    Tot over 2 dagen!!!

  • 17 Februari 2010 - 17:57

    Yvonne :

    Hey Mo
    Deze reis was echt helemaal super zo te horen! Nog ff genieten en dan weer een lange vlucht voor de boeg. Maar nu ben je natuurlijk super relaxed en helemaal gewend aan het lange reizen. Gaan we vrijdag samen je foto's kijken en n wijntje drinken? Goede reis morgen en tot vrijdag! xxx

  • 18 Februari 2010 - 07:42

    Aukje:

    Hoi Monique wat zijn die weken omgevlogen hé.
    Maar je hebt wel ontzettend veel gezien en beleefd. Ik wens je een hele goede terugreis en dan zie ik je volgende week weer op het werk. Tot dan groetjes.

  • 18 Februari 2010 - 08:53

    Natasja:

    Hey meis,

    Het was weer genieten, die reisverslagen van je. Ben zeer benieuwd naar al je foto's.
    Laatste dag maak er was moois van en een goede terugvlucht.
    Zie je maandag...........

    Lfs
    Natasja

  • 18 Februari 2010 - 08:58

    Thijs:

    Hoi Monique, nou hier heeft het weer gevroren en dus kan je je lol op. Volop winter in NL en zal je wel een verkoudheidje oplopen....... Nou ja, na 5 weken mag je ook wel weer eens aan het werk en sparen voor de volgende trip. Goeie terugreis en zie je foto's met daarbij behorende comentaar tegemoet.

    Groeten Margriet & Thijs

  • 19 Februari 2010 - 09:47

    Erna:

    Hoi Mo leuk al je verslagen ik heb er van genoten hoop dat je wat zonneschijn meeneemt want dat kunnen we hier wel gebruiken. We zien elkaar groetjes

  • 21 Februari 2010 - 13:39

    Miranda:

    Hoi Monique,

    Ik heb genoten van je geweldige reisverhalen en foto's. Het lijkt me echt een mooi land.

    Ik heb inmiddels een ticket naar Maleisie geboekt. Ik werd zo enthousiast van je reisverhalen.

    Hoop dat je morgen weer kunt wennen zo achter je bureau...

    Groetjes Miranda

  • 21 Februari 2014 - 18:22

    Nagiti Fraser :

    hi ik wil Monique de groetjes sturen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Monique en hans

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 50641

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 10 Mei 2014

Spanje

22 Februari 2013 - 30 Maart 2013

Argentinië en Bolivia

20 Januari 2012 - 25 Februari 2012

Argentinië en Chili

Landen bezocht: