De heerlijke warmte tegemoet.. - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Monique en hans Wezel/wijnhof - WaarBenJij.nu De heerlijke warmte tegemoet.. - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Monique en hans Wezel/wijnhof - WaarBenJij.nu

De heerlijke warmte tegemoet..

Blijf op de hoogte en volg Monique en hans

01 Maart 2013 | Argentinië, Salta

Niet te geloven we zijn er alweer bijna een week….

Even terug naar onze vlucht vorige week vrijdag/zaterdag. Na 324 keer turbulentie en een jongen achter ons, die vanaf het opstijgen tot het landen, een snurk-varkenstorkest nadeed was ik weer erg blij dat we onze voeten op de Argentijnse bodem konden neerzetten. Ons hotel (jaja hotel en geen hostel) was voor mijn doen erg posh maar prachtig mooi. En oh, ik wil jullie niet jaloers maken, maar de temperatuur hier is een groot genot.

Eerst maar even de omgeving verkennen in San Telmo (de wijk waar ons hotel stond). We hadden nog geen 10 meter een voet buiten de deur gezet, Hans ging nog even kijken welke straat we zaten, en hij werd overgoten met de mosterd-azijn mix, de mix die dieven gebruiken als afleidingsmanoevre om je rugzak leeg te halen. Ik zag en het gebeuren, de ene van het stel stond de smurrie van Hans af te vegen (hoe behulpzaam) en de ander stond al aan de achterkant van Hans, klaar om de binnenkant van zijn rugzak te bekijken. ‘Hans doorlopen’! ‘Nee joh er heeft een vogel op me gescheten’ . Ja hoor, er zaten zeker drie blauwe reigers in de boom boven je, zo groot was de ‘vogelpoep’. ..Gelukkig was alleen zijn rugzak nog maar opengemaakt en was er nog niets uit gejat. Welcome to South-America!

We gaan heel even een uurtje slapen en dan lekker eten…Dat uurtje werden er vijftien! Half vijf sloten onze luiken, om half elf s’avonds gingen ze even open maar vielen vanzelf weer dicht tot 6 uur de volgende morgen…Heerlijk!

Zondagavond naar de voetbalwedstrijd Riverplate-El Tigre geweest. Fantastisch! Wat een belevenis. Ja ook voor mij, niet-voetbalfan- behalve- EK/WK...We gingen met een groep van zo’n 35 man (en een paar vrouwen) en onze gids gaf ons vele instructies. Niet meenemen!: deodorant, make-up, drugs, alcohol en pennen en verder alles waarmee je kan gooien. Geef je entreekaartje aan niemand ! af en blijf bij elkaar… Wow.. wat gaat er gebeuren? Als een moederkloek lette ze op ons en we kwamen, na zo’n drie kwartier tussen de argentijnse voetbalfans te hebben gelopen, veilig in het stadion aan. 80.000 man in het stadion en wat een sfeer! Er is 1,5 uur lang gezongen en uiteindelijk, door in de laatste drie minuten twee doelpunten te scoren, won de thuisclub. En doof waren we..

De volgende dagen heeft Hans, net zoals een Japanner Europa in 10 dagen ziet, Buenos Aires gezien. De vraag staat nog steeds open: Sydney of Buenos Aires?

Oh ja pasfoto’s laten maken is echt te grappig hier. Ik was in een ieniemienie winkeltje om een batterijtje voor mijn horloge te kopen. Een vrouw wilde pasfoto’s. Ze moest voor een aquarium-blauw achtergrondje gaan staan ( wit mocht ook, dan kon je een ander schermpje naar beneden trekken). De jongen achter de toonbank bleef waar hij was, pakte zijn kleine cameraatje en klikte, klaar!

Woensdagmiddag verder naar Salta, een prachtig stadje in her Noorden van Argentinië. Hans kon niet geloven dat de bus zo luxe was, compleet met eten, wijn en cognac! Het duurde 22 uur voordat we in Salta aankwamen maar voor Hans mocht het nog véél langer duren!

Wij gaan verder met ons avontuur!

Hasta luego!

Liefs H&M

• 01 Maart 2013 - 14:52

Biggi:

Hey Mo en Hans,
    Geniet je suf met z'n tweetjes! Groetjes, Biggi

• 01 Maart 2013 - 15:29

Vito:

Haha dat was bijna een valse start geweest Mo. Wel een slimme manier om iemand te beroven moet ik zeggen .
    Echt vet dat jullie naar een voetbalwedstrijd zijn gegaan daar! Staat ook nog op mijn verlanglijstje om ooit te doen.

Veel plezier nog en we wachten op je volgende verhaal!!

Groetjes aan Hans!

X Vito

• 01 Maart 2013 - 17:44

Plony En Bep:

Hallo mo en hans
    Met verwondering lezen we het verslag wat heben jullie nu al meegemaakt in de eerste week wees maar voorzichtig ja wij kennen die landen niet wij wensen jullie een prettige reis .
    groetjes vanuit amstelveen plony en bep

• 01 Maart 2013 - 20:34

Hans En Daphne:

Leuk, weer een vakantie-update! Veel plezier daar en geniet van de warmte en elkaar!!

• 01 Maart 2013 - 21:33

Thijs:

Hoi Mo & Hans,

Leuk hoor die start en inderdaad welkom in Argentina! De temperatuur mogen jullie wel meenemen, want hier houdt het niet over. Groeten uit Knol en we blijven jullie volgen...........

XXX Margriet en Thijs

• 02 Maart 2013 - 08:38

Loek & Joke:

Tja..... Een goed gzein van de vakantie... Opletten dus maar vooral geznieten! Veel plezier nog de komende weken en....... Volgend jaar Australie?????

• 02 Maart 2013 - 14:25

Marieke:

Ik waan me alweer helemaal in Zuid Amerikaanse sferen! Wat heerlijk zeg en wat blijven de dingen herkenbaar :). Heel veel plezier nog! Ik zal jullie blijven volgen. Leuk! Liefs, Marieke

• 02 Maart 2013 - 20:30

Lou&Sander :

En smaakt en ruikt Hans nog naar mosterd?? X

• 03 Maart 2013 - 21:08

Dees:

Hey Mo en hans,

Wat een mazzel dat Moon al enigszins op de hoogte was van de gebruiken van het land ... en de dieven. Geniet ze verder! Groetes, Dees

• 04 Maart 2013 - 12:39

Connie (en Johnny):

Hey,

Tsjee dat is lekker zeg dat ze je zo proberen te beroven. Those bloody bastards. Hee lekker genieten he zo met een zonnetje. Jullie weten het waarschijnlijk ook, maar in Uyuni heb je een zouthotel ,stond laatst weer in de krant als natuurlijk een hele aparte manier van slapen.
    Nou we kijken weer uit naar het volgende reisverslag en veel plezier beiden.

Groetjes,

J en C

• 05 Maart 2013 - 14:35

Erikerik:

Hoi Mo en hans,

weten jullie wel zeker dat het echt niet een zorgzame en behulpzame jongen was die alleen maar wilde controleren of hans zijn portemonnee niet vergeten was?

Maar zonder dollen: hele fijne vakantie verder en laat nog wat horen. Hier is het eindelijk boven nul en droog. Vandaag zelfs de eerste lentedag. Spreek jullie later.

Erik