Terug in het land van deTango - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Monique en hans Wezel/wijnhof - WaarBenJij.nu Terug in het land van deTango - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Monique en hans Wezel/wijnhof - WaarBenJij.nu

Terug in het land van deTango

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique en hans

17 Januari 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Hola chicas y chicos!

Geen sneeuw en geen windkracht 11 dus mijn vliegtuig vertrok op tijd vanuit adam naar rome. De kachel werd lekker opgestookt tijdens de vlucht.Waar je vroeger nog bibberend onder je dekentje lag kun je er nu gaan nadenken om je bikini aan te trekken. Ze waren me blijkbaar alvast aan het klaarstomen voor het hete weer in het land waar ik de komende tijd ging verblijven.Het vliegtuig was bijna leeg zodat ik eigenlijk een beetje bang was dat we door het ondergewicht niet meer konden landen.Maar blijkbaar had bemanning er rekening mee gehouden iets van zandzakken ingeladen waardoor we weer veilig op de aarde landden en wel in Rome. De vlucht naar Buenos Aires verliep verder prima.Het enige minpuntje was dat ik veel films wilde gaan kijken maar daar dachten mijn ogen anders over want die vielen dicht en gingen pas weer open toen we nog 2,5 te gaan hadden.Het ontbijtje wil ik jullie ook niet onthouden. Een droog broodje, dat ik de eenden nog niet eens zou voeren en verder een bak met slabonen en spinazie (he?).Na applaudiseren van de passagiers als dank voor de geweldige landing is het volgende probleem het aantrekken van mijn schoenen. Die zijn nl. niet gegroeid maar mijn voeten ong. zo een 3 maten...auwwww.

Mijn rugzak heeft een gevoelsgewicht van 325 kilo en daardoor is de gevoelstemperatuur 40 graden...

Ik was erg blij toen ik in mijn hostel aankwam na ong. 24 uur maar de blijdschap was even van korte duur. Ik had hier in ieder geval twee nachten geboekt maar blijkbaar was er maar 1 doorgekomen.De jongen deed erg schaam shaam en begon met het bellen naar een ander hostels...te duur, vol, te ver...maar gelukkig diende de oplossing zich later aan in de vorm van een duitse man.Ik had hem toevallig ontmoet vorig jaar de laatste dag van mijn trip (het leek net of ik niet weggeweest was). Hij bood me aan om 1 nacht zijn kamer te delen. En nee ik horen jullie nu denken,....Het zijn kamers met twee verdiepingen dus ik kan netjes boven slapen en hij beneden en ik hoef niet te verkassen alleen van kamer.
Daarna (het was nog steeds zaterdag) met jantine afgesproken haar verblijdt met hageslag , stroopwafels en pijnboompitten en gezellig gekletst en wijn gedronken. Ik begon al een beetje te zweven want het was ondertussen half 1 snachts (dus half vijf in nederland).Mijn welverdiende slaap viel een beetje tegen want de buren hadden een feestje tot half acht in de morgen,hun geluiden ging later (of heel vroeg in de morgen)over in het-klaarmaken-van-het-ontbijt geluiden. Wakker, en mijn bed werd overgetild naar de kamer hiernaast. De zon schijnt uitbundig tijden het ontbijt.Heerlijk! Maar even later wordt ik toch weer getrakteerd op hollandse stormen en regebuien.Je kan ook niet alles hebben.....

En nu ga ik eten en aan de wijn...

Tot schijfs en morgen ga ik weer blazen om de zon en warmte naar jullie te zenden (een beetje,.,.,.)

Liefs Mo

  • 17 Januari 2011 - 06:03

    Margriet Van Den Ber:

    Monique wat leuk om deze link in mijn mail te vinden en je verslag te lezen. Heel veel plezier! Groetjes Margriet

  • 17 Januari 2011 - 07:58

    Jos:

    He mo wat leuk om je vakantie zo te volgen,je hebt je woord gehouden.
    De nieuwjaars borrel was gezellig,en nogmaals een hele fijne vakantie.doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiii groetjes jos lottie dikke kus

  • 17 Januari 2011 - 08:27

    Thijs:

    Hoi Monique,

    Fijn dat je goed bent aangekomen en ik heb je ouders dat dan ook gemeld. Geniet van de zon en de omgeving en we horen wel waar de reis zich verder naartoe gaat uitbreiden. Hier mis je nix, grauw en donker weer. Veel plezier !!!!!!!!

    P.S. De avond het de Hasta's was weer heel gezellig !!


  • 17 Januari 2011 - 12:43

    Connie En Johnny:

    Blij dat je goed bent aangekomen. Dat zal inderdaad een groot verschil zijn met het weer. Het is hier nu grijs en druilerig. En ik heb de griep, ook leuk wel lekker binnen dan. Je ziet niet de finish van Dakar toch? Je blijft maar 3 dagen in Buenos Aires. En dan ga je naar ben ik al weer kwijt. Patricia zit in Melbourne jaloers, want de Australian Open is daar. Maar dat beseft ze geloof ik nog niet. Zal wel moeilijk worden om een plekje te vinden, lijkt mij. Nou Mo, veel plezier en tot mails en een dikke kus van ons beiden. Johnny slaat wel voor 2 vanavond met kickboxen. Ok.

  • 17 Januari 2011 - 16:30

    Lou:

    Hi Mo,

    Je bent, ondanks wat strubelingen, netjes aangekomen op plaats van bestemming.
    Ben benieuwd naar je verhalen...ik smul al van deze....

    Dag meissie, Have Fun.

    Liefs,
    Lou

  • 17 Januari 2011 - 16:53

    Joop Van Raak:

    Het land van de tango.....geniet ervan.En ben je echt pas over 34 dagen terug?! Dat is afzien (niet voor jou, maar voor mij)

    Joop

  • 17 Januari 2011 - 18:47

    Ferdinand:

    "Land van de Tango"? Ik wist wel dat Argentinië het meest onmogelijke vakantieland voor vegetariërs is, maar dat ze daar ook het goedkope tanken hebben uitgevonden is nieuw voor me!
    Fijn dat je goed bent aangekomen. Wees dankbaar voor de "hollandse storm en regenbuien"; die helpen uitstekend om beginnnende gevoelens van 'Heimweh' onmiddellijk de kop in te drukken! Geniet er maar lekker van; je hebt er zo lang naar uitgekeken! Maak er iets moois van en tot lang!
    Ferdinand

  • 17 Januari 2011 - 19:42

    Natasja:

    En ja hoor. Je bent er! Goed te lezen dat alles redelijk soepel is verlopen. En wellicht een geluk bij een ongeluk dat je maar 1 nacht als geboekt stond ;-)
    Ik kan alleen maar zeggen enjoy meissie en geniet van al het moois.

    Lfs Natasja

  • 17 Januari 2011 - 20:49

    Erna:

    Klinkt goed Mo zon en een wijntje heerlijk en ook je reisstatus terug over 34 dagen zijn om jaloers op te worden. Gisteren hebben wij ook heerlijk weer gehad lekker gewandeld en een zonnetje. maar helaas het wordt weer koud.
    liefs Erna

  • 17 Januari 2011 - 21:21

    Hey Dear,:

    Fijn dat je goed aangekomen bent. Ik zie dat je het al goed naar je zin hebt. Ook goed om te constateren dat het lijkt alsof je nooit weggeweest ben. Ga er maar mooi van genieten en vergeet je niet een beetje zon voor mij mee te nemen in een potje? Ik zat alweer te klappertanden op kantoor vanochtend. Have fun, take care en lekker genieten!!!

    Hug,
    Debbie

  • 18 Januari 2011 - 07:02

    Biggi:

    Hé Mo, fijn dat je goed bent aangekomen en wat leuk om weer je verslagen te kunnen lezen. Jaja, maak ons maar jaloers met dat mooie weer en die wijntjes. Meid, geniet je suf! Groetjes, Biggi

  • 18 Januari 2011 - 09:47

    Patries:

    Hoi Monique!!

    Haha naar mij hoef je niet te blazen hoor!
    In Australië is het goed te doen met het weer!;-)
    Leuk hoor hulp van goede oude vrienden;-)Altijd handig!
    ENJOY!!!!

    X Patries

  • 18 Januari 2011 - 15:31

    TUUR:

    Nou Mo zo te zien heb je een hoop vrienden op je reissite erbij. Krijgen. Krijgen zij ook een euro voor elk bericht wat ze schrijven. En dat verhaal van die Duitser is wel heel verdacht, bijna samen arriveren en oeps.. een nacht te kort geboekt jaja...Anyway Tango Girl, Viel Spass.

  • 20 Januari 2011 - 12:06

    Christa :

    Hoi Monique, het klinkt verrukkelijk! Hoop dat je intussen iets meer hebt geslapen en kijk uit naar volgende verhalen en foto's, heeeeeeel veel plezier daar in de zon! liefs, Christa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Monique en hans

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 50647

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 10 Mei 2014

Spanje

22 Februari 2013 - 30 Maart 2013

Argentinië en Bolivia

20 Januari 2012 - 25 Februari 2012

Argentinië en Chili

Landen bezocht: