Dolfijnen, pinguins en zeeleeuwen! - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Monique en hans Wezel/wijnhof - WaarBenJij.nu Dolfijnen, pinguins en zeeleeuwen! - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Monique en hans Wezel/wijnhof - WaarBenJij.nu

Dolfijnen, pinguins en zeeleeuwen!

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique en hans

25 Januari 2011 | Argentinië, Puerto Madryn

Hola chicas y chicos!

Zaterdag na de lange lange reis kwam ik om 11 uur aan Puerto Madryn, Patagonie. Mijn hostel is erg leuk hier, maar vier bedden per kamer, schoon en 3,25 seconden van het strand. Puerto Madryn is een soort badplaats en heeft geen mooie kerken of plaza's maar het strand is erg leuk. Zaterdag is het om 15.00 uur 37 graden en om 20.00 nog maar 36 graden! Maar het is een heerlijke droge warmte dus van ik-zweet-me-de-hele-dag-dood is geen sprake. Fantastisch!

Zondag ga ik met een tour naar Punto Tombo waar de pinguins zijn. Ik kan niet wachten, maar eerst gaan we met een rubberboot de zee op om dolfijnen te spotten. Gelukkig aan we met een kleine boot en is er nog maar 1 andere boot. Eerst zien we wat zeeleeuwen dicht bij de haven, dan een paar dolfijnen (een soort flippers) en dan verderop zien kleine zwart wit dolfijnen, voor de kenners tonino overa. Deze dolfijnen schijnen alleen op deze plek te leven. Er komen twee vaneen soort van bewakers op een jet ski en dolfijnen springen om de jetski heen. De dolfijnen zijn super super snel en hebben er zo te zien veel lol in.
Dan door naar de pinguins. Het is een reservaat waar ongeveer in het hoogseizoen 340.0000 pinguins leven. In december worden de jongen geboren dus ook nu konden we veel kleintjes zien. Ze zijn heel schattig je kan tussen ze door lopen (op paden in acht nemen dat de pinguin altijd voorrang heeft). En het is natuurlijk heel grappig dat pinguins hier leven in deze hitte terwijl je pinguins associeert met kou.. Maar ik moet zeggen dat de kleintjes vaak wel zitten te puffen van de hitte (althans zo lijkt het).

De volgende dag heb ik een tourtje met een kayak om zeeleeuwen te zien. We zijn maar met twee personen dus het is bijna een private tour. Ik zit in een kayak met een amerikaan. We varen langs de kust op zee en ik zie al hoofdjes van zeeleeuwen.Zodra ze ons zien zwemmen ze naar ons toe. Het is zo ongelooflijk leuk! Ze zwemmen heel dicht bij de kayak.Voor de rest zijn er gelukkig helemaal geen boten hier behalve wat duikers. Het is een reservaat en ze zijn erg voorzichtig met de dieren, gelukkig. We kayakken verder en zien veel zeeleeuwen op het strand liggen ook de grote mannetjes, ze kunnen iets vann 300 kilo wegen en hebben ongeveeer 5 vrouwtjes (!). Ze liggen lekker in de zon te baden en maken vreselijke geluiden. Zodra de vrouwtjes die op het stand liggen ons zien,ploppen ze te water en zwemmen naar ons toe en blijven (heel dichtbij) om de boot heen zwemmen en duiken. Ook zij hebben er blijkbaar lol in want niemand dwingt ze. Ik zou hier dagen kunnenn blijven, ze zijn zo schattig en ben zo blij ze in het wild te zien. Dan besef je meer en meer als je deze dieren in gevangenschap ziet dat dat vreselijk is. Zo happy in de vrije natuur is toch het mooiste wat er is? Laten we er zuinig op zijn....

Na deze fantastische ervaring nog even naar het strand geweest. Het is wel heel belangrijk om je constant in te smeren want de ozon schijnt hier heel dun te zijn of zelfs weg te zijn. Ik lag ongeveer 1,5 uur en ben toch weer verbrand..Savonds een gezellige bbq (asado) waar het vlees en de wijn rijkelijk vloeit. We krijgen van een paar argentijnen argentijnse les en zij van ons (he van mij?)engelse les.

Nu ga ik me opmaken voor een busreis naar Ushuaia, Tierra del fuego het zuidelijkste punt van aarde? Vanuit dit punt gaan de boten naar antarctica.
Eerst een busreis van 18 uur, dan overstappen op een andere bus (3 uur wachten) en dan nog 12 uur te gaan. En het is koud daar maar het schijnt prachtig te zijn. Ik ben zo benieuwd...

Hebben jullie nog steeds geen zon van me ontvangen? Ik ben toch nog steeds aan het blazen....

Kus voor mijn pa en ma!

Blijf me vooral schrijven ik vind het superleuk om jullie verhalen te lezen ook al kan ik niet alles beantwoorden.

Besos
Monique

  • 25 Januari 2011 - 14:24

    Bianca:

    Hee Monique,

    Leuk om je avonturen te lezen. En heerlijk dat je van het zonnetje kan genieten. Ik ben wel zwaar aan een zonnetje toe. Vandaag piept af en toe het zonnetje erdoor.
    En voor de rest onder de tl-buizen van toren D, haha.
    Geniet ze nog. Groetjes, Bianca

  • 25 Januari 2011 - 14:26

    Yvonne:

    Hoi Sister
    Wat leuk zeg al die dieren die je gezien hebt. Lijkt me geweldig!! Het is hier geen 36 graden, maar het zonnetje schijnt nu wel hoor. Dus het blazen heeft geholpen. Je reist wel weer veel hoor, niet normaal zeg. En heb je nog lekker geslapen toen met die kamer voor 10 personen of werd er te hard gesnurkt? Als je wilt skypen stuur dan ff een sms-je oké?

    Groetjes van ons 4-tjes xxx

  • 25 Januari 2011 - 15:00

    Thijs:

    leuk Monique je foto materiaal !! En gezellig even met elkaar te hebben gesproken via de skype. Ik zal je ouders de groeten doen en prettige voortzetting.

    groeten ook van je zus

  • 25 Januari 2011 - 15:06

    TUUR:

    Zeg Moon, op welke wijze kan je daar solliciteren als zeeleeuw ??? En zijn die pinquins ook eetbaar en zo ja waar smaken ze naar ?

  • 25 Januari 2011 - 15:50

    Dirk Zweet:

    Hoi Monique,
    Bijzonder leuk je reisverslag. Heel toevallig is mijn buurman hier in het klooster net 2 weken terug van Antartica, hij vond het geweldig maar ziei dat je boottocht daarheen nogal kon spoken. Ik volg je met veel aandacht.
    groetjes Dirk

  • 25 Januari 2011 - 16:59

    Klaas:

    hoi zus
    net onderweg ,en nu al zoveel moois gezien,en ook nog bij een riante temp !je reis kan nu al niet meer stuk lijkt me , veel plezier nog verder .

  • 25 Januari 2011 - 20:15

    Vito:

    Hee Monique,
    leuk om van je te horen! En de foto's zijn ook heel mooi!
    Je hebt al weer aardig wat kilometertjes afgelegd als ik je verhalen zo lees. Jammer dat het skypen met m'n moeder nog niet echt wilde lukken maarja volgende keer beter. Nou Mo ik hoop snel weer van je te horen!
    Vito

  • 26 Januari 2011 - 10:00

    Anouk :

    Hoi Monique, wat leuk om je verhalen te lezen! Bijzonder zeg dat je zo ver naar het Zuiden gaat, ben zeer benieuwd hoe je het daar vindt! Fantastisch dat je zoveel dieren hebt kunnen zien. Vooral de wollige pinguinjongen zien er zo lief uit. Ik heb uiteindelijk naar Kuala Lumpur geboekt op 14 februari. Vanaf daar ga ik nog een lokale vlucht boeken, weet alleen nog niet waarheen.....(nog steeds niet ;-) Wil zo kort mogelijk in KL blijven in ieder geval. Geniet er nog even van daar!

    Groetjes Anouk


  • 26 Januari 2011 - 10:01

    Anouk :

    Hoi Monique, wat leuk om je verhalen te lezen! Bijzonder zeg dat je zo ver naar het Zuiden gaat, ben zeer benieuwd hoe je het daar vindt! Fantastisch dat je zoveel dieren hebt kunnen zien. Vooral de wollige pinguinjongen zien er zo lief uit. Ik heb uiteindelijk naar Kuala Lumpur geboekt op 14 februari. Vanaf daar ga ik nog een lokale vlucht boeken, weet alleen nog niet waarheen.....(nog steeds niet ;-) Wil zo kort mogelijk in KL blijven in ieder geval. Geniet er nog even van daar!

    Groetjes Anouk


  • 26 Januari 2011 - 12:06

    Joop:

    Monique,
    Waar gaat je voorkeur naar uit: dolfijn, pinguin of zeeleeuw. Ben nieuwsgierig.

    Ik zelf neig te kiezen voor de zeeleeuw, maar die driehonderd kilo staat me een beetje tegen.

    Veel plezier.

    Joop

  • 26 Januari 2011 - 13:34

    Yvonne:

    Hoi sister,

    Wat ging er nou mis gisteren?? Zo zat je nog te zwaaien en toen was je inene weg. Wij hoorden jou wel praten hoor. Wanneer gaan we het weer proberen?

    Groetjes

  • 26 Januari 2011 - 17:17

    Don Fernando:

    Dag Monique,

    Bedankt dat je aan me hebt gedacht; in tweeërlei opzicht nog wel! Ik heb je een sms-je gestuurd, maar ik weet niet of je dat kunt ontvangen. Daarom stuur ik je nu deze gekuiste versie om je te bedanken. Ik kijk uit naar de live versie van je vakantieverslag in een meer tropische omgeving. Tot dan! Donny

  • 26 Januari 2011 - 19:52

    Wen:

    Hoi, hoi,

    Dankje voor je kaart, hij is vandaag al aangekomen. Vet cool zeg die pinguins en dolfijnen. En zo lekker warm.. Vriest hier weer voor de verandering, lekker krabben voordat ik in me auto stap. Fijne reis verder. Liefs wen

  • 27 Januari 2011 - 04:26

    Patricia Mannaart:

    Hoi hoi!

    Wat een geweldige foto's heb je gemaakt!;-)
    Veel plezier nog!

    X Patries

  • 27 Januari 2011 - 08:52

    Ellen (blackel):

    hoi mootje, wat ben je goed bezig.. heerlijk zo in de natuur. En dan alle geluk dat de beestjes zo camera geil zijn.. prachtig al die foto's. en nog zuidelijker spannend hoor.... Ik ga ook proberen leuke beesten te spotten, maar dan in Nieuw-Zeeland. heb besloten om Patries op te gaan halen. dan ben ik eens de spelbreker qua tijd om te borrelen.. /kletsen :-)
    ha ha. geniet ervan en tot gauw.

  • 27 Januari 2011 - 12:34

    Christa :

    Hoi Mo, ziet er fantastisch uit! wat een mooie dieren allemaal. Jeetje, en wat een lekkere warmte :-) ik volg je met spanning.

  • 28 Januari 2011 - 07:33

    Rony:

    Hey world traveller,
    Ik geniet van je mooie verhalen en prachtige foto's: je neemt ons echt mee op reis! Argentinie kan ik dus van mijn to do list strepen ha ha
    Hier weinig spektakel, grijs en saai weer en de griep heerst weer....whats new??
    Verder was er vorige week spontaan een open haardvuur: fabriek ADM stond in brand, ben een geboren hulpverlener (lees sensatiezoeker) en stond dus klaar om ev gewonde en uitgebluste brandweermannen een steuntje in de rug te bieden. Daarnaast maakte mn zoon zich druk over ev evacuacitie...want de volgende dag had hij een "glansrijke" filmrol: hij moest sterven volgens het script en had hiervoor natuurlijk gepaste kleding nodig. Tja, zo heeft ieder zijn prioriteiten. Verder was ik vorige week naar de Filmfabriek in Zdam, de Eetclub gezien. Uitje naar Filmfabriek is goed bevallen, dus als je terug bent ga wij ook een keer hoor!!
    @ TUUR, Ik ga binnenkort naar de artis...zal ik er eentje meenemen zodat je kan proeven???
    Backpakker, ik ga maar eens aan het werk en strakjes sporten....tot mails,
    Liefs, xx R

  • 29 Januari 2011 - 11:42

    Ruud:

    Hi Mo'tje

    Wel weer een mooi avontuur, dolfijnen, pinquins, zeeleeuwen en wat is dat voor gepanserd gevaarte???
    Geniet er maar lekker van. Wij moeten nog 2 weekjes. Kan niet wachten pff. Groetjes van Yvonne en the boys bye bye

  • 29 Januari 2011 - 12:41

    Vul Hier Je Naam In.:

    Vul hier je reactie in...

  • 29 Januari 2011 - 12:41

    Vul Hier Je Naam In.:

    Vul hier je reactie in...

  • 29 Januari 2011 - 12:47

    Bert:

    Hey Mo, in benijd je....de avonturen, de indrukken...als ik je foto's bekijk begint het ook bij mij te kriebelen. Wij profiteren nu ook van je inspanningen:-) het is vandaag prachtig weer, zo rond het vriespunt met een heerlijk zonnetje. Nog heel veel plezier Mo, ik kijk uit naar je volgende verslag!

  • 31 Januari 2011 - 13:39

    Bianca:

    Joder !!!!!
    Ik wil ook naar de beessies!!!!!!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Puerto Madryn

Monique en hans

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 50649

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 10 Mei 2014

Spanje

22 Februari 2013 - 30 Maart 2013

Argentinië en Bolivia

20 Januari 2012 - 25 Februari 2012

Argentinië en Chili

Landen bezocht: